koppkärlek.




mitt andra fynd anna först såg och lät mig köpa var dessa underbara koppar.
de pryder nu en svart glashylla i köket.
kärlek.



älskar svetten och tyngden i kroppen efter ett spinningpass.
imorgon ska jag kolla på rean på spinningskorna.
(trots att csn lyser med frånvaron så fanns en liten lön att glädjas åt)
så många år jag spinnat från och till men aldrig skaffat mig ett par.
borde fira att jag hittat en konditionsträning jag gillar med ett par skor.
borde jag ha gjort för länge sen.
bättre sent än aldrig.
idag fick jag med mig p som sagt att han hatar spinning.
tror han gillat rätt bra faktiskt.

och när man tränar sig svettig och go blir all mat att smaka så mycket bättre.
dagens panerade hajmal, potatismos, dillsås och kikärtssallad smakade gott efter passet.
trots att man blir trött i musklerna blir hjärnan så pigg av att få röra sig.
helt sjukt vilken skillnad.
hoppas jag hinner med träning under praktiken och pendlandet.
när jag väl kommer in i det älskar jag det. (träningen alltså)



börjat se ljusare på praktiken sedan jag fick reda på lite mer om min första placering.
det verkar vara mycket olika psykiska sjukdommar och allvarliga.
en ganska akut avdelning.
alla ställen har det inte. men detta ställe har en bänk där man kan spänna fast de som blir för våldsamma.
med skräckförtjusning tog jag in den nyheten.
spännande att se, men jösses.
fast jag ser fram emot att se hur psyk är på insidan väggarna.
vi har läst lite om det. jag vill veta mer!

dock tråkigt med praktiken och mitt yrkesval att man aldrig får vara snygg ;) nu är jag shoppat så mycket fint.
fast det är också skönt. man JOBBAR när man är på JOBBET.
man är PRIVAT när man kommer HEM.

konstigt nog är det privatakläder på psykavdelningen jag ska till, och många andra.

du behöver bara skor sa någon.
okej jag fick en lite jobbig bild av mig själv knalla in på psyk i endast... SKOR.
tror jag mister min praktikplats då och får en egen plats på avdelningen.





avslutar med en utmaning som ida gett mig.

det gäller att lista 3 saker som man gillar på sin egen body

1. Att jag är såpass naturligt blond och slipper färga/slinga och grejja. Dyrt och slitsamt för håret. Dock har jag längtat efter det under perioder. Men inte velat riskera att förstöra min ljushet, som jag minns att en klasskompis gjorde.
Hon blev råttfärgad sen.

2. Mina ben, i förhållande till resten av min kropp. Hur jag än pendlar i mage/rumpa/höfter så är benen OFTAST still going strong. De behåller sina muskler även under perioder utan träning. De är långa och ser ganska smala ut... smala och smala men som sagt i förhållande till resten.

3. Mina läppar, alltid varit en sucker för stora läppar. Gärna mycket glans och för de som passar i det fräsiga färger på läpparna. Tyvärr lyckas jag alltid få en slampig look så fort jag målar dem lite röda.
Men de ganska stora och gillar läppglans!


så nu utmanar jag tre snyggingar

Anna
Elin

Syrran

regler:

1.placeraovanstående banner i din blogg (den va inte med hos ida men ni vill inte ha den heller)
2. lista tre saker med din kropp du är särskilt nöjd med
3. länka den du fick utmaningen av
4. och skicka vidare till tre personerdu tycker borde vara extra nöjda med sig själva!



e.

Kommentarer
Postat av: Ida

Oj - jag glömde visst "I love myself" - bannern.. Men som sagt skitsamma!! Vi älskar ju redan oss själva oavsett hur vi ser ut...eller hur..? =)) Vilka fina koppar!! Det var ett riktigt fynd de.. Och vad smarrig maten lät.. Nu blev jag hungrig igen. :o) Vi hörs om allt gummi! Puss på rej

2009-01-26 @ 23:19:41
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0