mycket skratt på psyk.


när man väl hittar dit man ska. när man väl hälsat på alla. när man väl ätit lunch några gånger.
då är praktik riktigt kul.
även om det är dötider att slå ihjäl. även om det är mycket svansa efter och vara den eviga skuggan av handledaren. även om man inte kan jobba på egen hand som man är van, att hela tiden vara beroende av någon annan.

för det finns en helmassa som väger över detta.

första är ju känslan av att vara enormt mycket närmare sitt mål att bli sjuksköterska.

att få sätta en injektion gör att man känner sig nästan som en legitimerad syrra.

att pillra ut tabletterna och knarket i medicinrummet och läsa de långa listorna med läkemedel som ska ut, det är inte alltid kul att göra detta, men ibland finns det en charm över det och framför allt är det otroligt nyttigt att bekanta sig med former och färger av alla piller. och namnen ska vi inte prata om. skitbra!

när man sitter på expiditionenoch dödar lite tid med de andra och samtalen blir allt konstigare och konstigare och skratten avlöser varandra.

när stackars SSK christer lånar ut sina vener till mig för att jag ska få öva pvk och provtagning.
provtagningen gick fint, förutom att jag glömde släppa stasen.
pvk:n däremot. ja insticket och allt gick så bra så.
tills trevägskranen skulle på och jag tokglömde vilken ände som skulle vart.
christer säger kran-änden och jag tar den.
christer hade fel och det fick vi sota. blod überalles. haha.
men det var ju faktiskt inte mitt fel.

när man får följa med på ECT, scintigrafi av hjärnan och se på bältesläggning.

när man har eftermiddags fika och även här spårar samtalen ur, och kommentarer kommer från ingenstans.
batterier blir till ficklampor för hundar som blir massagestavar med långsladd som blir schweizernöt.
till JAG ÅT GRÖT.

ja jösses skratten har jag fått stor dos av under mina första två veckor på psyk.
vilken samling människor!

det går inte i hundraåttio kilometer i timmen på psyk, vilket ibland kan vara jobbigt då jag gillar när det händer saker.
men samtidigt är detta bra eftersom det är första praktikplatsen på terminen och man får tid att komma in i tänket och starta hela praktikprocessen.

nu är det lång ledigt sen är det inte mycket kvar!
när man väl kommer in i det ska man byta ställe :(



inget blod inget slabb.
bara en enkel pvk.


ikväll var det tjöt med tjejerna och bus med alvar.
sötaste lockarna i nacken har han goset.


e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0