sushi är den nya genrationens tacomys på fredagar.


när jag precis skrivit klart min blogg igår och skulle plugga så ringde linda börte i usa.
och man pratar mycket hellre med henne än att pluggar.
så det blev kanske max en timmes plugg igår.
med linda pratade vi om gamla minnen som vi kom att tänka på från den goa högstadietiden.
ojoj. konstiga tider.
undrar hur jag kommer handskas med mina barn (om man får barn ) i den åldern. för själv tror man att man vet, kan och är normal fast man egentligen beter sig som man är full i flera år. haha.



på kvällen var det dags för andra gången att försöka göra egen sushi.
åhh det är så gott och det börjar bli riktigt bra nu.
gjorde bara rolls då ingridienserna passade bäst för det.
crabsticks
lax
avocado
morötter
var det som fyllde rullarna.

det blev lite många, 16 bitar var. hehe.
och nog tryckte vi i oss allt. men det blev lite mycket på slutet.





ikväll har jag bjudit in mig själv hos mam och pap på lite tacodinner. sis med familj kommer också.
så efter plugg under dagen och promenad till kvarnbeget är jag förtjänad av att slippa laga mat hemma.


annat som jag vill göra (om jag slapp plugga)

köra lite photoshoot (har lite idéer nu)
sy ett förkläde och måla det med textilpennor
köpa tyg till förklädet
baka morotsbrödet ala underbaraclara
åka pulka med matilda



e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0