Thanksgiving!


då var det dags för första inlägget MED BILDER från U S and A!

första dagen efter ankomst tog vi oss en pedikyr, som sig sedvanligt  bör i staterna.. det är så billigt!


jag kom tisdag kväll, detta gjordes på onsdagen.
torsdagen var det dags att få uppleva Thanksgiving!



först och främst KALKONEN!
dave gjorde all mat (förutom salladen) helt galet duktig som kirrade det hela! han skar NÖJT upp kalkonen med sin nya elektriska kniv.. HIMLA convenient som det mesta i USA... utformat för att vara just det, bekvämt.
kalkon, sweetpotatos under en bädd av kanderadepecannötter, grönsaker i ugn under en bädda av crusting och mozzarella. till detta sås, stuffing och en sallad!

linda och jag gjorde fint (jag gjorde även salladen)
dukning och grejjer.
till försnack hade vi salami, oliver OCH herregoooooddd... brietårtan med torkadetranbär och nötter. den var liksom inbakad i smördeg och så skulle den bli varm i ugnen.
har jag ätit något godare?
ojojoj.


sen brakade det lös.
partyshottar ala dave. flipcups såklart. dans och efterrätt!
avslutade med poker och sen gick linda och la sig innan de kära gästerna Linda K och Michael hunnit gå. haha.
Linda K kommer vi att se mer av under resan!


så där har ni lite att spana på tills nästa gång jag hinner med bildredigering!



nu ska jag försöka sova någon timme till.
hallå tvärvakna kl 5 och kunde INTE somna om.
jetlag????
troligen.



e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Så du är också uppe mitt i ottan... Godmorgon då darling! :)

Vad skoj att se alla fina bilder från resan och vi ser fram emot fler.. Om det var såå många från bara några dagar, så kan jag förstå att det kommer ta ett tag.. ;)

Flip cup inomhus, det var något nytt...undrar hur kladdigt det var under det bordet sen..hehe

Åh vad gott allting lät och såg ut, man blir ju tokhungrig här hemma ju!

Ses sen!! PÖSS

2009-12-23 @ 08:34:40
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0