den långa resan.


OJ!
snöstorm i lördags som gjorde att alla flyg ställdes in.
mitt skulle gå på söndag kväll.
skulle jag få komma hem eller inte?
en kompis kompis hade blivit ombokad från lördagen till JULAFTON!
ni som vet vilket jul-freak jag är och vikten av att då vara med min familj kan kanske förstå hur oron naggade i mig.

sista kvällen i och med snöyran var vi typ in snöade och INGET jag menar INGET funkar i DC när det blir något sådant.
allt är stängt, metron går inte och inte heller bussarna.
stackars Linda K... hon var ute och shoppade innan snön tog som värst fart över DC. som tur var såg hon en sista buss mot Silver Spring där Linda och Dave bor. så hon tog sig i alla fall dit men fick stanna till söndagen.
istället för att sitta insnöade sista kvällen drog vi på oss Daves samling av åttitals overaller och gick ner mot en av de få öppna pubarna i Silver Spring.
haha det var en syn.
bilder kommer.


tillbaka till hemresan.
vid 18-19 var vi på flygplatsen.
KAOS.
köerna till incheckningen var SJUUUKT lång.
vi ställde oss i Lufthansa kön. vi stod helt stilla.
Linda gick och frågade några hur länge de stått.
sedan kl 13 och skulle åkt med ett 17 flyg men det blev försenat tills dess att alla checkat in.
JÖSSES! mitt flyg skulle ga kl 22. tanken slog mig att om det blir försenat åker jag tidigast måndag lunch tid.
men eftersom mittt flyg var operated by United Airlines bad jag Linda kolla om vi kunde stå i den kön istället.
vilket vi kunde. den gick snabbt.
jag checkade in mina TVÅ TUNGA väskor och var good to go UTAN att betala.
troligen för att de bara var tvungen att få undan folk så nsabbt det bara gick.

på tavlan var säkert 70% av flygen INSTÄLLDA. men mitt var ON TIME.
kan man ha mer flyt tänkte jag?

kramade vemodigt Dave och Linda hejdå.
tårögd gick jag mot min gate och kontrollerna.
vi boardade i tid och allt gick bra.

tills alla satt på planet.
det är en sak att vänta i en vänthall. men att vara på planet man redan ska spendera 8 timmar på.
att jag inte skrek rakt ut.
inget fick vi veta. bara att vi inväntade catering och dylikt som var väldigt förseande pga snön.
MEN... visste ni inte detta INNAN ni boardade?????
satt bredvid en jämnårig amerikansk tjej så det var skönt att ha någon att vara frustrerade med.
efter 2 timmar tänkte jag på en tjej jag sett innan vi gick på.
hon hade stått 7 timmar i fel kö, fått ett flyg till Spanien... men till fel ställe i Spanien. hon skulle ha åkt dagen innan vad jag förstod. men hon var tacksam ändå. hon skulle få komma till rätt land.
så jag hade faktiskt haft det lindrigt och tänkte på hennes goda humör när vi satt där och väntade.
efter ca 3 timmar börjar flyget i alla fall taxas ut till startbanan. men det tar tid.
så inser jag att vi börjar närma oss byggnaderna igen.
meddelande kommer att de måste tillbaka till gaten.. för det "glömt" något de inte får åka utan. eller nåt sånt.
DÅ tänkte jag skrika att NI HAR FAN HAFT 3 EXTRA TIMMAR ATT FÖRBEREDA ER!
under denna försening hade jag och flera andra connection flights att anpassa oss till i Frankfurt.
Väl i luften hade jag 1 timme till godo för att hinna med mitt flyg i Frankfurt... istället för 4.
flera fick bokas om och flera fick besked när de kom fram.
när vi landade stod vi länge innan vi kunde taxas in till gaten och minuterna tickade.
Frankfurt Airport är STOOOR. jag hamnade såklart på fel sida och hade nu ca 25 min på mig att springa till flyget.
OM jag sprang.
fastande såklart i säkerhetskotnrollen för en julklapp jag hade i handbagaet. jag var inte den trevligaste.
sprang de sista metrarna till gaten och fråga HAR NI BOARDAT ÄN?????
då ser jag... planet till Stockholm är... SUUUUPLISE.. försenat!
just då spelade det ingen roll för jag skulle hinna med. när förseningen blev 2 timmar var det jobbigt. men sen kom jag på, då hinner KANSKE mina väskor med också.
vilket de gjorde.

nu är jag hemma.
började gråta igår kväll nar jag skulle sova för att Linda faktiskt är så långt bort ch att man inte kan ha ett vardags liv alltid med henne, Dave och Wiley.
saknar dom redan.
men det är så skönt att vara hemma också efter en AMAZING upplevelse att ha med i bagaget!


tack underbara ni (å dave såklart) Ni är bäst!

jag kommer fixa en del bilder, så gått det går när vi fått in photoshop i Ps ominstallerade dator.
jag väntar nämligen på en NY!
utan att betala ETT ÖRE!
får dessutom en bättre dator än förut.
tack och bock ONOFF!

nu ska vi strax ta in granen, tvätta och smaska sushi innan all julmat!


God Jul på er!


e.

OCH så fort jag får tid och ordning kommer jag köra flera inlägg med bilder från resan med start med Thanksgiving!


Kommentarer
Postat av: Ida

Sååå skönt att du är hemma vännen!! Även om jag nästan gråter vid tanken på att de faktiskt är så långt borta.. ;( Men jag får njuta av den underbart fina bilden på Linda & Wiley så länge... Och längta tills de kommer hem i sommar igen.. :o)

PUSS

2009-12-23 @ 08:30:19
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0