festen alla snackar om.

ojojojojoj så bra det blev, vår 125års fest... som blev en 150års fest!!!!

vi började dagen med att förbereda all mat i ett något kaos artat kök.


fin besök från hufudstaden av käraste kusin vitamin.




festdeltagarna kom med vår busstransport fram till gården vi hade festen på i Skattkärr.
där möttes de av dessa underbara rabarberdrinkar och lite tilltugg innan det var dags för tipspromenad om OSS.


under tiden bär vi ut all mat inför buffén.
vad mycket mat och vad gott allt blev sen, och det räckte... phu.
jag går mot matborden när jag hör ett skrik från terese vi huset. jag sa till någon att det är kanske en geting.
så skriker någon på mig att det är ju linda. det slog mig inte först. jag tänkte nog malta linda eftersom hon var bjuden och bor i sverige. fasen vad kul! men varför skulle terese skrika så då?
så slår det mig. drömmen vi har haft om att Linda på något sätt ska kunna ta sig till sverige och vår fest är SANN!!!!
hon står på gården hela hon. jag trodde jag skulle svimma!
hon skulle egentligen inte komma förrän nästa sommar.
jag har drömt så innerligt om detta! ida visste om det och har hållt detta hemligt i två månader.
världens bästa 25års present!
tårarna kom och lyckan var total!
som grädde på detta mos har jag just fått 2 veckors ledigt, och min första vecka har jag INGA planer och den veckan är hon här!!! VÅR LINDA!!!! å älsker dej!


alla är samlade!!!!!!






sedan delade vi in lag, och lagen fick fina utsmyckningar, här är 4 av de 6 lagen!

Mustacherna

Brillzen

Bollhattarna

och Badringarna!


efter chocken att Linda kommit och vi lämnat våra gäster fick de ta för sig av maten!

miniElin miniTerese och miniIda höll ett tal till sina stora syskon, så sött och så bra skrivet.

alla har inte sina hästar hemma.


å så var det dags för det jag längtat efter, en tävling jag hört mycket om från USA men aldrig provat.
Flip- Cup turnering

ja man ska dricka och flippa rätt muggen så snabbt man kan. typ.
askul och Hattarna vann!


sen blidde detta kaffe och kaka!

och vi sörplade starka dryker i äggkopp.

förutom att p fixat stans högtalarsystem till musiken vi spelade så gav han lite live musik åt oss också!
samt ett musikquiz.
så duktigt och fin min p. tack.
vi hade även lite små tävlingar som jag inte har en bild på. underligt. varken jag eller p tog oss an det.
trots två kameror. kanske var lite för runda under fötterna då ;)

lite trötta, lite fulla, men himla glada!
kl 2 gick bussen hem igen och vi var kvar över natten.

för att göra det mindre roliga, packa ihop imorse.

men avslutade det med ett dopp, som gjorde att jag återvände från bakfyllan till verkligheten.
att doppa huvudet kan vara något av det bästa jag vet dagen efter.



alltså denna fest blev strålande!
ingen direkt för full, i alla fall inte synligt. inget gick sönder och flesta verkade mycket nöjda.
så trots allt strul på dagen så blev kvällen minst sagt, KALAS!



var du där, vad tyckte du?

var du inte där? SYND!


e.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hahaha - jag var SÅKLART där och det var en grym fest om vi får säga det själva och det får vi!! Mohahaha... Jag måste dock tyvärr göra en liten rättning som jag viskar fram (det var hattarna som vann flip cup turneringen...hm..)

Pöss på dig darling - bra jöbbet!

2009-08-09 @ 21:45:24
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh vad härligt! Jag missade troligen årets fest. Vilken fantastisk present att Linda överraskade. Gött att du fick doppa huvudet. Skrattar fortfarande när jag missförstod hur du genomförde doppningen :)



Kram!

2009-08-09 @ 21:46:45
Postat av: Marie E

Åh va ni ser ut att haft roligt. Synd att man inte var där.. och vilken överraskning, att Linda dök upp. Njut av din semester nu innan skolan drar igång. kram

2009-08-10 @ 07:52:21
Postat av: p.

jaa, det var tufft att utlova årets fest så som ni gjorde på inbjudan. Men det blev ju århundratets fest. Total succe! Och att Linda kom hem tiller. Så himla roligt ALLT! Tack för det tjejer och min älskade E. Puss

2009-08-10 @ 10:22:06
Postat av: stina

Det var verkligen århundradets fest!! Vi får väl se till att slå det när vi småttingar ska ha våra 25-årsfester ;P Tack för en fantastiskt fest och för dessa vackra bilder :) //Stina

2009-08-10 @ 10:38:39
URL: http://stinawayuphigh.blogspot.com
Postat av: Sara

Önskar verkligen att jag hade kunnat vart där och firat med er! Fick istället arbeta helgen lång =( Ses snart! Fika veckan innan skolan börjar kanske? Ska upp och göra Lm-räkningen den 18e. Kul att festen blev lyckad!! Puss och Kram!

2009-08-10 @ 11:13:55
Postat av: rebecka

Jag var med där!! :) Och erika.. vilka härliga bilder! Puss

2009-08-10 @ 16:20:52
Postat av: Åsa

Var en helt fantastiskt kul och lyckad fest! Ni hade ordnat det sååå bra :) kramis

2009-08-10 @ 23:10:21
URL: http://sajbermamma.blogg.se/
Postat av: emma

Yeaaaah, tack för det kanonbraiga fest ni ordnat!! 10poäng minst.... !!! Godingar. Puss!!

2009-08-11 @ 09:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0