Samos ger värme innuti, utanpå.

den 14e augusti började vi resa mot värme och sol. det som svensk sommar nu mer saknar.
mot sista minuten och Samos.


vi börjar resan med den inre resan.
sj´s flärdfulla tågkupé.
varför inte rusta upp lite?



mot stockholm. den här utsiktsbilden tog jag från kusin vitamins balkong i bandhagen.
hela sthlm såg man.
tidig mogorn den 15e, dagen då vi for upp i den turkosa luften för att hamna vid turkost hav.


men först möte vi upp Lända som skulle hem mot USA.

å nej åk med oss. eller stanna ialf i vårt land. åk inte!
senare möttes vi innan gaterna och det gick bra, blev lite tårögd.
fast sen. sen när p sa att där åker hennes plan och jag såg det ta fart och lyfta och bara bli en plopp på himlen. ja då då gick det inte längre. åh jag grät. tårarna rann och jag förstod inte vad hon ska så långt bort och BO för.
fan linda kom hem nu.


fick lov att skärpa mig och vara glad att jag snart kommer till henne istället!
men nu behöver de här två blekfisarna lite sol, eller vad sägs?


så in på ett plan med oss!!!!

är det charter så är det! vi hade inte beställt mat på planet heller, så det fick bli öl och chirre!


närmar oss och flyger över ö landskapen. samos var nästan lika grön och lummig.

påväg in. mot den lilla ön med den lilla landningsbanan. 1600 m är minimum.
Samos flygplats är 1800 m.
sikta in planet perfekt och ner SKARPT och BOM BROMS och STOPP!!


ospec. resa.
vi hamnade vid en melonodling och bland hästar och kor.
det fanns en strand och en pool.
stranden var 3 gruskorn och 2 solstolar, typ.
hotellet var dock helt ok.
men detta var omgivningen och vår sällskapresan havutsikt.
men vad gjorde det, det fanns en minibuss som körde gratis några ggr per dag in till staden!
å den tog vi samma kväll vi kom in och åt.
i den mysiga hamnen som Pythagorio baseras runt.

de första kalla.


så dag ett medan vi väntar på bussen som ska ta oss in till staden lapar vi sol vid poolen.

väl där inne dividerar vi om hu vi ska lösa vår sitation med att bo där vi bor.
hyra moppe. men det fick man inte med B körkort. inte ens p som till och med kör lastbil.
nej måste ha mopedkort. köck.
jag fick lite sura miner. dels för att man är låst till bussen till hotellet och då speciellt på kvällen.
men vi sket i det och gick till stranden istället.


tack jag kan vänja mig.




 å sedan blev det ju bara bättre!
på tisdagen skulle vi bli tvungna och flytta pga att vi hade rum med kök vilket vi inte bokat och andra gäster kom som HADE bokat det. så fick flytta till stan!
mitt i stan till ett mysigt litet hotell nära strand, restaranger och allt sånt, plus att vi fick pentry/kök igen.
underbart.
så nu ger jag er en kavalkad i bilder från a week at Samos!


man skulle ha sig en turkosbåt.

varje morgon låg det tätt med katter och tiggde om fiskrester från göbbera på de små fiskebåtarna. så grekland.




en kväll var det stort pådrag i byn. något salgs firande.
de kan ha firat Hera som de firar två gånger om året på denna ö.
eller vem vet kanske Pythagoras? ja vi bodde i staden där Pythagoras levde och skapade Pythagoras sats.


vi bodde med bageriet utanför dörren. där köpte man gott frukostbröd.


en dag gick vi in en underlig lite affär ett gammalt par hade.


det fanns en trapp RAKT upp. den var vi tvugna att gå en av de varmaste dagarna med 45 grader typ.
japp 106 steg.




previs vad vi ville. en vecka. sol. solstol. bok. god mat. god dricka. skönt vatten. lugn. ro.
efter skola och sommarjobb.
jag har ju haft tråkigare veckor.
underbart.
älskar min p så otroligt mycket.



turkostvatten och bruna fötter.






så tog vi flyget hem.
sov hos p´s morbror. det var väldans snällt.
vi fick räkmacka mitt i natten av dom. så söta. så snälla.

underbar resa med värme utanpå och innuti.
nu bär jag all värme i mig inför höstens kalla vindar.
jag ser fram emot höst.

imorgon, skolstart.
då ska jag tänka på brunafötter i turkostvatten.

e.

Kommentarer
Postat av: p.

Tack för en underbar vecka min älskling! Det här inlägget kommer jag att återvända till MÅNGA gånger när kylan kryper närmare runt knuten och vintern nalkas. Då är det bara att se och minnas våran underbara vecka! Vilken rolig bild det blev med den turkosa båten. Alla båtarna ser ut som leksaksbåtar på nått vis. Coolt tycker jag. Nu kör vi på hårt i år och blir klara med skolan och så åker vi igen nästa år. Du och jag älskling!!! Älskar dig så mycket! Puss

2009-08-23 @ 23:47:54
Postat av: Ida

Jag säger bara LOVELY - jag vill också ha!!! Det känns som att man skulle kunna leva med en sådan vecka.. Ja!! Bilden på dig i vattnet var görläcker - lista ut vilken jag menar själv..hehe..

Samos såg ju ut att va en riktigt fin liten ö och vilket vatten..åh så underbart!!

Pöss på dig Bruno - ses imörrn!

2009-08-24 @ 00:09:21
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Janni

Vi åker till Grekland om 3 veckor. Nu längtar jag bara ännu meeeer... Gud va härligt!

2009-08-30 @ 11:18:27
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0