i kvällssolen.


du känns ibland som en T6a.
(en sköterskeelev som går termin 6) istället för 4 som jag går.
det var det bästa beröm jag kunde ha fått.
tack mia. tack för allt. du har varit så himla bra.
hur ska jag kunna tacka dig?
efter det berömmet blev jag lite bättre i själen. slutbedömningen gick också fint.
maj pratade och pratade. och jag säger vad jag tycker.
det gick bra.
men för bra får det inte vara.
efter ett misslyckande med en annan sak som egentligen var en skitsak höll jag på att börja stortjuta framför mia och patienten. inte för saken i sig. utan för allt annat som strulat och känns tungt nu.
det var som tur lunch efter det.
gick på toa. skulle skicka ett sms.
ringde istället och släppte spärren.
torkade ur ögonvrårna och satte mig i solen och åt lunch.

dagen blev bättre.
satte mig på torget i solen och väntade på min sol.
p.
sedan gick vi hem och ät sushi i kvällssolen på balkongen.
hemmagjord plus sex köpta bitar.
(balkongen som aldrig blir iordning gjord... soon soon.)

nu ska jag baka till seminariet imorgon.
seminariet ja, jag har ialf en idé till idéseminariet.


e.













känslan jag har i kroppen är skrämmande lik en känsla jag hade då.
en känsla av att det blir bra och sedan luras man vid målsnöret.



Kommentarer
Postat av: Ida

Tänker på dig vännen! Vad skönt att du fick så mycket positiv respons från praktiken iaf, jag är inte det minsta förvånad! Dig skulle jag vilja ha som sjuksyrra sen, en som tar sitt jobb på mer allvar kan man inte hitta och inom vården är det såå guld värd!! Love you darling!! Pusss

2009-04-15 @ 22:37:34
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0