hosta och 8bitars.

henke och ida kikade förbi igår.
vi antog 8bitars och ida och jag mot henke och p.
vi var ju kungliga, jag och ida.
inget snack om saken och killarna så sura. hahah.
jösses vad jag skrattade.

senare när de gått och vi la oss kom hostan igång igen.
alltid värst på natten och morgonen.
på morgonen där min härliga sovmorgon skulle vara var hostan ännu värre.
kl 7 gick jag ut och la mig på soffan då jag kände att ja störde p för mkt.
kollade på ett avsnitt SATC och gick in igen sen. tillsut somande jag av utmattning några timmar.
sen skulle p upp och jag somnade inte riktigt om efter det.

mer SATC och hostan gav sig inte.
det brukar ge sig när man väl kommer upp men icke.
så jag har gjort något jag nästan aldrig gjort under mina 6 år på jobbet.
sjukanmält mig.
och summan är
sjuuuuk dåligt smavete för att jag vet hur svårt det är att få in folk.
sa att ring mig om ni inte får in någon så får jag lov att komma ändå.
varför kan inte jag som andra sjukskriva mig och låta det vara så?
dessutom behöver jag alla jobbtimmar jag kan innan tenta plugget.. men vad gör man?

nej jag kommer ha ont i magen till nästa gång jag får jobba för nu tror ju jag att jag aldrig mer får jobba för att jag är sjuk EN GÅNG.
för en gångsskull tänkte jag faktiskt på mig själv.
jag har tenta snart och det är dags för tentaplugg och pallar inte vara sjuk då.
måste bli frisk.

nu ska jag göra som ida just sa på msn
nu är du bara hemma och kurerar dig och tar det lugnt idag!


snyggt kort! p har laddat upp kameran.
schletnast i stan.


e.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Grämer mig också när man måste sjukanmäla sig och det är dåligt med folk, men! Tänk på det här! Det är faktiskt inte ditt ansvar att se till att det finns tillräckligt med vikarier, det är dina chefers ansvar och kanske i förlängningen politikernas... Och så länge folk sliter ut sig och jobbar när de är sjuka så behöver de inte göra nåt åt problemen. Så ta en toy och krya på dig gumman =))

2008-10-19 @ 20:37:06
URL: http://eliniderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0