kockskola!


jobbade igår 7-13 sedan hämtade jag tilda på dagis vid halv tre så gick vi hem och bakade hos moster.
de var mysigt!
vi gjorde chokladmuffins med vitchokladfrosting och nu ska jag ge recptet som Sara bett om ;)
3 ägg
2½ dl socker
1 tsk vaniljsocker
dessa tre vispas ihop
100 g smält smör
1 dl mjölk
dessa två blandas i smeten du redan har
3½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
en nypa salt

dessa tre sista torra blandas ihop för sig och rörs sedan ner i smeten

det är grundrecpetet, sedan hade jag i dessa i lite kako på en höft som mamma brukar säga.
hackade i finare mörk blockchoklad.
sedan när jag hällt upp allt i formarna ploppar jag ner en center i varje.
grädda 15 min typ!

frostingen består av
5dl florsocker
60 g rumstempererat smör
100 g philadeplia ost
lite vaniljsocker


denna gång smaksatte jag med smält vitblockchoklad.
jemjem.
jag spritsar frostingen med en bred stängd stjärntyll.
strösslet är rosaglitter.

thats my cup cake!

ikväll skulle jag och gökuret dragit på TSOOL på nöjes men de hade mage att ställa in!
jag blev sur och ville ju gå ut nån gång denna helg så drog ut med gökuret och gänget igår istället.
vilket innebar en lite tröttare en lite mer bakfull metodövningsdag idag.
fast vi hade ingen lärare så ingen visste ändå vad vi skulle göra.
tack jerry för undervisningen!
kateter, PVK och venprover har vi trixat med idag!
många nålar blir det ;)

ikväll blir lugnare, hagman kommer hit för lite häng.
imorgon = sooooovmorgon ÄNTLIGEN!!!!
sedan ett kvällspass på fabriken!


e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Visst blev det mumsigt med vit choklad i frostingen!?? Mumma! =) Gullungen hjälper moster baka...söt då och gott att provsmaka såklart! :o) Ha en bra helg nu! Pöss

2008-11-07 @ 22:50:34
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Sara

Oh, tack för receptet. Ska jag omedelbart bums prova. Jag har faktiskt följt dig enda sedan du skrev om din tid i Hamburg. JAg studerade nämligen där och sökte på resdagboken efter folk i samma stad, Tyckte det var så fascinerande med en tjej som träffat en tysk i främmande land. Komiskt nog hände detsamma mig, jag är däremot fortfarande tillsammans med min, Tycker det du skriver alltid vart underhållande fast ja inte känner dig. Tänkte bara förklara mig lite eftersom jag bad dig om en "tjänst" =) //S

2008-11-08 @ 02:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0