dagens just for you.

dagens låt

lady gaga - poker face
lyssna och njut medan du läser resten av inlägget vettja!



dagens föreläsningar:

anestesi
som är narkos vilket jag inte hade riktig koll på innan.


operationssjukvård
vi fick veta allt om hur en op.sköterska arbetar samt att det finns en special sköterska som tar hand om en STOOOOR  hjärt/lung apparat tror jag det var. det finns tydligen bara runt 45 st i sverige av de sköterskorna och det bästa av allt... de tjänar snäppet under läkarna!
hallå det finns hopp för bra lön.
dock gillar jag inte att läsa om tekniska apparater. de vill jag mest trycka på och prova mig fram. kanske inte så bra på en hjärt/lung apparat.
sedan är det special utbildning och har aldrig hört om det så undra var den är.
men ändå.
om jag någon gång har panik och måste leva lyx så är det inte kört för att jag blir en SSK.
;)

dränage
innebär att tömma människor som är fyllda av olika saker ex blod och var. mums!


dagens sport och välbefinnande:

spinning
som jag alltid mått bra av det. som jag alltid hållt på fram och tillbaka med det.
varför?
jag mår så sjukt bra av det.
jag vet inte varför.
spinningen går helt enkelt i skov.
just att ta sig dit och ta de första trampande stegen är jobbiga.
sen svettas man bara. sjunker ner i sadeln och tar in musiken.
är i en dimma av sjukt jobbigt och sjukt utömmande.
sen när man kommer hem är hela kroppen ren och trött på rätt sätt.
jag borde ta tillvara på att jag hittat en konditionsträning jag gillar.
jag HATAR att jogga/springa.
this is my shit.


dagens glass:

wienernougat
chokladen wienernougat är god. inte mer än så.
sia glassen med samma smak var ljuvlig.
och för bara 5 spänn.
kan erkänna att det inhandlades några fler smaker också. bla chilichoklad.






e.



Kommentarer
Postat av: narkossyrran

Tror det du är ute och far efter är perfusionist. Oftast en anestesi ssk i grunden som sedan specialicerat sig. Denne jobbar på thorax operation och träder in när man under hjärtoperationer går on pump (hjärt-lung maskin). Då övertar den ansvaret från anestesi ssk till det att man går off pump.

2008-11-19 @ 22:42:42
Postat av: narkossyrran

Tror det du är ute och far efter är perfusionist. Oftast en anestesi ssk i grunden som sedan specialicerat sig. Denne jobbar på thorax operation och träder in när man under hjärtoperationer går on pump (hjärt-lung maskin). Då övertar den ansvaret från anestesi ssk till det att man går off pump.

2008-11-19 @ 22:43:22
Postat av: Ida

Vad spännande det låter! Men jag förstår att du vill utöva det praktiskt, man lär sig ju änna mer då.. :o) Det där med Dränage skulle jag vilja prova, det låter ju tom roligare än att klämma en finne..hahaha... Jag vet att jag är äcklig! Men du fattar...



Tack för omtanken vännen...jag berättar allt för er på söndag när vi träffas..men allt är bra med mig & mellan mig å Henke..så det är inget sånt.. Det känns för privat att ta upp på bloggen bara och det har varit en pissvecka fram tills igår kväll typ..så nu kan det bara bli bättre.. Tack för att du finns! Puss

2008-11-20 @ 08:58:30
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0