vinter.



det är vinter. jag får ha björnfittan på mig.

vinter.
tycker om ordet och årstiden.
om den får vara vinter, vilket den sällan är nu för tiden.
vill ha: sol, glittrigt snötäcke och några minus.

det är så mycket jag borde.
jag vill helst måla läpparna barbierosa och sätta på mig de vita sonylurarna och dansa i hemlighet.
sedan vill jag utmattad falla ner på mage och ligga på mage och teckna en massa kladd i mitt block. kladd som ska bli konst på hyllorna jag vill sätta upp i köket, NU. jag vill att kuberna blir klara och att vi kan sätta upp sakerna i v-rummet. NU.
helst vill jag ha min/vår studio klar. helst förra månaden.
de sa att de skulle fixa det rummet i höst.
det är vinter nu.

egentligen borde jag skriva rent anteckningar från veckan som gått, hacka till saker till kycklingpajen vi ska baka ikväll och en massa annat strunt.

jag har inte ens ett barbierosa läppstift.

e.















från förfesten innan 90tsals arena. hur tänkte jag med håret? inte alls. noll. tråk.

göken under min arm. luktar det gott?




chicane - saltwater


den här låten var den jag lyssnade på när beskedet kom om hennes död.
den här låten kommer alltid att spela upp en bild av hur det kunde ha sett ut.
jag ser henne gå ut och jag ser bilen komma.
jag ser hennes vän komma springandes.


kanske inte låter så bra. men om man har den här på riktigt hög volym, speciellt i hörlurar så känns den.

Kommentarer
Postat av: Ida

Snygging i björnfittan! Ja, nu får det allt hålla sig kallt ett tag så vi får lite jul & vinterkänsla.. Men brr vad kallt det är, även inne!! Sitter med raggsockor och fleecetröja och lyssnar på låten nu.. Sorgligt!

2008-11-22 @ 23:05:21
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0