bajkorv.

jag försökte göra något.
gick ut i solen efter att jobb och handling och tecknade ett par timmar.
mitt andra försök. först gick jag ut och det blev tokmulet. som snabbt försvann så jag gick ute IGEN.
gick sedan in för att laga mat.
och sen då?
finns för fan inget att göra när man är själv på denna ö!!!!!!
lindas mam och moster är här så de är ute och käkar och njuter av värmen och solen.
själv har jag dåligt samvete för att jag sitter inne. men klockan är ändå åtta här i en timme före landet så jag har ju varit ute ganska mycket ändå.

men jag hatar att inte ha mitt LIV.
eller någon att hänga med en sådan här dag.
idag hade man kunnat grilla eller ta en glass i solen eller en öl.eller vara va och ligga och snacka.
men nej!
not fun att göra det ensam.

det enda jag vill är att dagarna går.
jag får ont i magen av detta! att inte göra något!
sedan jag började röra på mig (resa och flytta och grejja) så har jag inte varit någon tv människa.
och jag vet varför. det är så fucking boring!
kul i början men man tröttnar snabbt och känner sig så jävla slö och dåligt.
nej hatar börken som står på så fort man kommer hem för det finns inget annat att göra.

står snart inte ut!

6 dagar kvar och något positivt i detta bajsinlägg: jag har fixat så jag slutar tidigare på onsdag vilket betyder att jag slipper ta nattbussen hem! så skööönt! och det har varit sol och varmt hela dagen så vi har suttit mycket ute med patienterna och jag solade de delar som var bara i min arbetsklänning.
och imorgon börjar jag 13, antingen sova eller om det är sol ett par timmar på stranden, det känns skönt!

fast mest vill jag bara att nästa arbetspass börjar så jag vet att det är ett pass mindre kvar.
VAD GÖR JAG HÄR????

6 dagar kvar till jag får en liten break.
ska bli så skön att komma HEM en stund.

6 dagar och du fattas mig p.

e.


början till något kreativt.


provade färg på måfå.
ska nog inte vara exakt så.
men början på något.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Fint Marika! Vill se mer av dina teckningar. Du är bra.Bleka pasteller är fint. Nästa vecka åker jag till kroatien. hej hej Måånika och hey mr dj. det ska bli gött. Lovar att hälsa från dig. Kommer hem till Värmland i slutet av Juli/början aug. Hoppas vi kan ses då. Puss & Kram

2008-07-04 @ 13:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0