vad är väl en tenta?


tenta imorgon.
redan vid lunch idag kände jag att nu får jag inte in mer. det jag inte kan kan jag inte.
vid fyra gick vi hem.
sedan dess har jag inte pluggat.
kanske kollar på en gammal tenta till.
men som sagt det om inte kommit in nu kommer inte komma in.
jag vet att det är för mycket att läsa in, man kan inte kunna allt till denna tenta.
och det är det som ger mig smått panik.
men det får gå som det går nu.

jag läser bla om hodgkins lymfom.
som frida har i himlen kan vänta.
varför ha panik för en tenta?
det klart jag ska köra och plugga så hårt jag kan för den.
i alla fall om de tappra människorna i himlen kan vänta kan kämpa så hårt för det enorma de går igenom.
så denna vecka har jag gett mig fasen på att klara tentan.
seda får vi ser hur det går för det är jäkla massa olika omården att lära sig.

men men.
en tenta hit eller dit.
vad är det när man kan ha en dödlig sjukdom och le ändå?

e.




Kommentarer
Postat av: Den stora systern

Lycka till, det är ju bra för alla sjuka ju mer vi kan!

2008-12-19 @ 08:32:58
URL: http://jennyssmycken.blogspot.com
Postat av: Ida

Hoppas tentan kändes bra darling!! Vi ses på söndag! =)) Puss på dig!

2008-12-19 @ 21:00:36
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0