mitt 008.


mitt 008.
här kommer det, as usual en liten resumé i slutet av det gamla eller i början av det nya.
007 är ju året då bergodalbanan nådde sin svängigaste del och visst kommer livet svänga igen och kanske mer, men efter 007 krävdes ett år där karusellen gick in i en stabilare fas.
och tack det gjorde den. annars hade jag aldrig orkat.
p fanns och finns kvar vid min sida. vi var ganska nya tillsammans när året blev 008.
allt längre tiden gick tillsammans allt oftare bodde han hos mig. tillslut bodde han hos mig och var hem och vände i grums ibland. tillslut flyttade han till stan. jag tänkte tanken om att flytta ihop men kände att inget förhastat inget likartat som förut. nej.
så från grums till sommarro.
visserligen bodde vi inte hos mig men det var samma sak fast i hans liiiite större lya.
sedan han flyttade till stan sov jag nog högst ett par nätter hos mig.
hans säng är mycket skönare.
faktumet kom allt närmare att väskorna började bli slitna av allt släpande och samboskapet var nära.
men så kom sommaren som jag planerat med barran i annat land. denna gången inte fullt så långt som förr.
det blev till finngrannen av alla länder.
vi behöver inte kommentera den resan vidare än att.. vad fan gjorde vi där?
svar: för att slippa CSN skitregler.
det var mest en kamp av saknad av p.
innan jag åkte var vi tvugna att hitta en lägenhet annars skulle vi få vänta så länge med att flytta ihop.
en värre än den andra kikade vi på treor ibland tvåor.
allt kändes rätt hopplöst till en dök upp. då var det en hake såklart. för tidig inflyttning och dubblahyror i två månader funkar inte för studenter. första och hitills enda gången vår hyresvärd varit snabba och helt ok var när de lät oss flytta in en månad senare.
så en varsinn dubbelhyra blev slutsumman vilket även den halverades då vi fann nya gäster till våra gamla bostäder.
så när båten för sista gången tog mig och miss B till svearike var det dags för flytt.

endel tycker att samboskap är givet och en bagatell.
det var inte så svårt men nostalgi och gamla vanor erika tog fart.
när jag droppade min gamla gamla singelsäng på solareturen... ja då förstod jag att nu var det vi.
för skulle något hända så hade jag ingenstans att sova.

att bo ihop är inte smärtfritt.
men det är ljuvligt också.
speciellt att alltid vakna tillsammans.
och att kunna ha råd med mer än 20 kvm trots att man är student!
äntligen kunna ha en egen gran på jul.
och efter alla år av resor... EGNA GARDEROBER!!!!!!
dock önskar jag mig större av hyresvärden. de kanske kan bygga ut balkongen?
ha en diskbänk större än 50 cm och som inte delas med någon annan än oss.
att inte se varandra men veta att den andre är där. konstigt.
att få köpa en fin röd rundad soffa och de där stolarna jag dreglat efter.
att få duka nyårsbordet med olika glas och pynta med silverglittrande änglar.
att slippa äta mat själv.
att kunna ha vettig mat hemma och orka laga vettig mat.

något jag funnit lustigt är disksvampen.
när jag bott utomlands har jag svurit åt svamparna och saknat borsten. visserligen hemskt äckligt att dela svamp med ett helt hyreshus i princip.
men vem står nu i svea utan borste... med svamp?
det blir så rent. haha.

skola då.
ja början av året var ju en bajstermin. ämnen var värdelösa, reslutaten blev bra men det var tråkigt.
andra delen av året var roliga ämnen men sjukt ihoptryckt så man fick stoppa skallen full och hälla ut på tentorna. tråkigt när man inte får tid till bra ämnen men en massa tid till skitämnen.
så praktik i arvika. afrika.
helt ok, men pendlandet. jösses. polisida... hur orkar du?
nej pendla är inte min melodi även om jag gjort det flera gånger förr.
men då har inget annat funnits.
nu finns sjukhus överallt, varför då åka flera mil för att jobba? nej tack.
mötte dock den bästa undersköterska jag sett. och jag har faktiskt sett ett antal.
elisabeth rapp, värd att upprepas.

saknad har funnits.
detta är det första året jag nästan hållt mig i svea. jag räknar inte finland/åland.
det börjar krypa i mig ska ni veta.
om jag inte får komma ut på en långresa så bara en vecka i solen. jag kräver inte mycket.
jag längtar efter adriatiska havet och kroatien för en vecka.
för en längre vistelse ser jag USA med linda och dave.
åhhhh jag vill.
de få dagar jag varit ledig nu vid jul har gett mig mersmak.
jag vill inte tillbaka till skolan.
vill ha ledigt och ha det gött.
ha pengar och ha råd.
åh.
en jäkligt rolig resa inrikes var den till branäs med klassen i början av året. stämningen och känslan på klassen då kommer aldrig bli så skön igen. det är ett fint minne. jävlar var skoj vi hade, allihopa.
skidor, snö, öl, vin, lustig gas, bastu och korv.
annan saknad har också gett uttryck. en av de bästa jag trodde jag hade har jag inte på samma sätt längre, tyvärr. men det är väl bara att inse. det är lite som ett förhållande när han gör slut och fortfarande vill vara vänner.
det tar tid innan man kan vara de där vännerna.
vi får ser hur allt blir. men ledsen är jag, eller var kanske är mer korrekt.

exempelvis roger, det tog ju sin tid innan vänskapen blev vänskap.
riktigt lång tid.
rouven trodde jag aldrig jag skulle kunna vara vän med, det är jag väl inte heller. men inte för att jag inte kan, för att jag är ledsen är eller så, men för att han är konstig och han har under detta året visat på ånger. nu är det nog han som har svårt att vara vän. fast jag vill inte vara hans vän. ingen som han är värd det.

fotograferandet också. folk tycks automatiskt tro att det inte går att plugga och vara fotograf. vad är det? kan ni förstå. i do both.
så en grej 008 var projektet med IDUN, gick i hamn och de fick sina bilder.
dock för alla er som klipper er där, jag har INTE skrivit ut bilderna. bilderna får inte rättvisa i deras utskrifter.
en annan kreativ sida jag fann var muffinsbakandet.
den kravlösa smakfulla kreativiteten.
och inredning såklart.
jisses så skoj när man äntligen har något att göra något med.

som sagt ett mer stabilt år.
även om mycket har hänt och allt har ställts på sin spets här och där så fanns alltid något lite uns av kontroll.

009 hägrar och köttet ligger i marinad inför morgonens delikata firande med 9 vänner.
10 kuvert är dukade i vårat hem.

jag uppmanar er:

sätt er på ett plan, flyg och finn er känsla.
jag har min känsla.

men man ska aldrig sluta leta nya, jag hatade flygplatser i början av detta år.
jag vill lära mig älska dem igen och få tillbaka MIN känsla för dem igen.
det kommer kräva sin kvinna för det.
men en dag ska jag säga att jag älskar dem igen.
för det har jag alltid gjort och ingen ska få förstöra det.

e.


ett axplock av alles..... har inte ens hittat alla bilder från 008....






Kommentarer
Postat av: Cica

Jaaa, du har hunnit med mycket! Men det bästa med Åland var väl att du lärde känna mig... =) Jag hoppas att vi håller kontakten!?! Kram

2009-01-01 @ 17:05:25
URL: http://cicataso.blogspot.com
Postat av: Ida

Det var ett ganska bra år ändå och mycket har hänt som vanligt.. =)

2009-01-06 @ 18:47:10
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Janni

Kul med årsresumé!

Nyår såg också fantastiskt kul ut :)



Allt bra annars?

Tenta på måndag för min del.. din med?

Känns som vi skriver tentor samtidigt..

2009-01-16 @ 11:30:58
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0