en pälsklädd lucia dricker vin.



helg.
pluggfredag.
vinsörpel på kvällen och sjukligt trött.
somnade från allt i soffan.
sov till morgonen som var frostig med ånga ur munnen.
vi hade en bil och slirade runt.
köpte ett paket och matilda fick luciapaket av mormor.
jag skulle velat haft en mormor.
jag fick världens bästa föräldrar. det uppskattar jag mer.
jag ville desperat se en lucia.
paketet som matilda fick med ett luciatåg i var det närmaste en lucia jag kom.
men det var sol. glitter och knarr under skorna ute.
det betydde mer.
staden var vit jag bar en päls.
jag krockade med en tant med päls på mansion.
jag och tanterna.
idag har jag jobbat och tagit hand om tanterna.
min rygg är paj.
det struntade jag i på lördag kvällen.
så sörplade jag p mer vin och var ålderdomliga och satt hemma och såg på dansbandskampen.
dansband.
vi har ett dansbands läkemedel bland diabetestabletterna.
som vi ha pluggat på idag.
gliazider.
förstår ni dans - bandet.

mmm.
min helg har varit fin med vin.
dock med en enormt stressande faktor av tenta om 5 dagar.
jag har en dålig känsla inför den.
den känslan ska banne mig bli bra nu när tokpluggkomaveckan startar.


e.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0