minttryffel är min dröm. perifervenkateter är min verklighet.

minttryfflar och sex and the city boxen.
det är allt jag kräver just nu.
kanske lite julklappsshopping och pussar också.
det är allt jag kräver.

men så är det inte.
runt mig krävs en massa annat.
jag ska klara examintaioner i PVK, infusion, venprovtagning, subkutana och intrmuskulära injektioner samt att sätta kateter med all aspetik detta tillhör imorgon. det är inte själva nål eller kateter sättande som är svårt. det är alla detaljer runt. jag ska engagera mig och ge mitt strå till grupparbetet som vi för visso är ganska klara med. samtidigt som jag ska befinna mig i pluggkoma om
mag/tarmsjukdomar
endokrinasjukdomar
ortopediskasjukdomar
blodsjukdomar
anestesi
dränage
sårvård
operationssjukvård
transfusionsmedicin
och säkert lite till jag glömt nu som vi har tenta på den 19 dec.
samt att vi ska dagarna innan tentan hinna opponera på någon av de andra gruppernas arbete om dokumentation.

när?
jag frågar bara när?
när ska man få andas, äta minttryfflar från sin fina barndomsvän ida och se på boxen?
eller bara få en timme där hjärnan är helt bortkopplad från alla krav och bara är.

kanske efter den 19e.
då får vi jul.
i några dagar.
ny tenta den 8 januari.

jag vet att jag inte är ensam.
hela universitet suckar skoltrött och stolarna i bibblan skaver sönder mitt arsle.
jag är trött på att nöta och nöta.
sjukdomarna går in i varandra, hur ska man skilja på vad som är vad.
symptomen är de samma och behandlingarna med.

jag är utbränd innan tenta plugget ens satt ordentlig fart.


men jag har minttryfflar i kylen. jag har en SATC box och jag har mjuka pussar att få.
dessutom har jag len hud att andas. om inte inatt så har jag den annars.
det ska jag uppskatta och det gör jag. för jag känner dem som längtar efter len hud.
jag lovar att hittar jag en extra blir du den första som får det B.

e.



moi in le blue.

Kommentarer
Postat av: böörnii

Tack Erika!! =) Puss

2008-12-11 @ 01:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0