orättvis glädje.




klockan jag suktat efter ganska länge nu. klockan som bara ÄR pricken över iet i min stil.
retro åttitals casio klockan.
igår kom lisa på inflyttningsbesök med en blomma och ett litet paket från sin butik, Ur&Penn.
ibland har hon de där små blå pakten och tänkte att det är nog något gulligt smycke eller dylikt.
öppnar och till min stora häpnad ligger casion i min hand. way toooooo much lisa!
har nästan lite dåligt samvete eller nått. men jisses vad glad jag är för den.
och blomman som jag dock inte dokumenterat är superfin den med. en växt till fönstret med en taggig rosa blomma av något slag. cool.
resten av dagen var jag trött. p sa att de var en två dagas baksmälla.
jag kände mig mest trött efter att ha gått upp tidigare än vanligt.
dagen spenderades mest framför den nervösa tennis semin. JÖSSES när blev jag tennisintresserad, men det var riktigt kul! sitter just nu framför le finale.
hade även inhandlat 3 vita rosor till p för att han jobbat klart sitt sommarjobb och vi avslutade kvällen ganska tjejigt till min njutning.
såg SATC filmen (igen för mig) och dippade grönsaker.
shit den är så bra.


trött?






nu till dagen.
vi tog en utflykt med seaten till åmåtsfors. var fan ligger det liksom.
kändes som vi hamnat i rysslad. men där har de ett farbikslager med typ miosoffor till halva priset.
inget fel på dem men mest felbeställningar.
we got a sofa!!!!!
weeei!
en modern variant av en pamptantvariantsoffa. som jag skrev om igår.
det kändes bara rätt i magen när jag såg den även om jag varken tänkt rött eller 3sits.
men så blev det.
3 sits, svängd (fint), röd lite gammaldagsstil.
har kostat 14 300 kostade 8750!
tack och bock sa vi och hämtar den i början av veckan.
innan vi gick ut stötte vi på en matta också! en grå lurvig sak med fin glans i när ljuset ligger på. den sa hej ta mig!
den kommer binda ihop soffan med de gråfåtöljerna perfekt! im happy.



we took you and we gonna love you.

tennisen ser inte ljus ut. jag blir lite ledsen.
jag hade ju hittat något riktigt spännande i OS soppan.
dock hade jag helst bannlyst hela skiten. OS är skoj men kina är bajs.
så ja jag erkänner. dubbelmoral med detta.
åh nu blev jag att tänka på kina.
bara dokumentärerna som gått nu innan OS. ja, heligt förbannad är vad man blir.
om vattentillgångar som gör att folket på landsbyggden har vattenbrist för att peking ska ha vattnet från sjöarna som ligger nära byarna. så byborna får inte använda SINA sjöar.
som att stockholm skulle ta vatten från vänern och skulle inte räcka till oss så vi får leva på annat vatten.
och tibet och kina. nej jag ska inte ens gå in på det med tvångssterilisering osv.
så ett missat osguld i tennis är inte hela världen.

jag tittar på min matta och sväljer klumpen av orättvisa, jag inte gör något åt.

e.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0