jag känner syre i mina lungor.

livet vänder.
nu är sommaren slut.
när sommaren kom trodde jag inte jag skulle överleva den.
ärligt. så hemskt var det.
allt var kaos.
jag var tillbaka kastad till ett då från mitt nu.
utan min vilja.
jag fick mina saker hemskickade och jag ville bara retunera dom och mig själv.
idag fick jag mitt sista paket.
vemodet och saknaden finns där.
hjälplösheten och viljan att få det som det var.
men jag kan hantera det. jag kan tränga undan det.

jag ser inte ett paket där jag vill skicka tillbaka mina tillhörigheter för att de egentligen hör dit.
jag ser det posiotivt istället. jag ser jackan och stövlarna jag lämnade som inte behövdes under sommaren som jag nu behöver och har saknat.
jag ser det som ett tillskott.

jag gjorde det värsta av allt hörom dagen. hamnade i min gamla hårddisk och kikade på bilder. plötsligt var jag i hamburg. vi hörde ihop. vi passade som pusselbitar.
utan att jag visste ordet av rann tårarna stilla ner för mian kinder.
sorg.
ingen panikgråt längre.
det är mer som en djup sorg nu mer.

på testet i veckorevyn var det enda svaret:
"varför gjorde ni två slut egentligen?"
så sant så sant.
varför?

men livet vänder. någon gång vänder det och jag känner mig mer tillfredsställd än på länge.
jag trivs i min hemmstad igen. något jag inte gjort på flera år.
jag känner mig rätt för mitt val av utbldning även om jag inte förstår hur jag ska klara det känns den rätt.
jag har haft en underbar sommar med nina, jo, linda och drew.
jag har en fin liten lägenhet jag snart ska få inreda från ikea. snart snart.
jag får sms och uppskattning från flera håll. seriösa eller inte. de ger mig vad jag behöver.
jag har haft  två roliga nollningsv eckor och träffat skönt folk i och utanför klassen.
är nu etta och har äntligen fått mitt csn på kontot och kunnat betala av skulden tll mamma och pappa.
jag är världens mest underbara familj. ögonstenen matilda är ju den som ger guldkant på det hela.
även om vännerna är utspridda både här och var så finns det alltid en axel att luta mot.
de som tog emot mig på försommaren och de som hjälpte mig under sommaren.

jag är på gång.
jag blir starkare. jag är svag.
men jag klarar mig.

never again will i kiss you.
never again will i want to.
never again will i love you.
it was you.


i came for you.

e.

image420
hittade mig i vimlet. i dimman.

image421

LIIIIIILAAAA LIIIIILLLLAAAAA LAAAAAAAAAAAAAAAAGET!


Kommentarer
Postat av: den stora systern

Fuuuulllla laget... ha, ha! Är du en etta nu, ettakluddare!

2007-09-14 @ 20:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0