det händer i huvudet.

det är svårt det är mycket det är krångligt detär tröttsamt det ger kli i huvudet det ger stress och det gör mig galen.
men det är roligt det är just nu kanske inte det mest interessant men man känner sig sååååå smart när man fattar. när man tragglat sig igenom suckar och stönar och inser att AHHAAAAAAA.
idag var det den krångliga protein syntesen som gick hem i erikas tröga skalle efter Lainas tålmodiga förklaring. tackar henne enormt för detta. som om det mesta släppte efter det.
dock tror jag fortfarande att jag kommer köra på fredag. det är liksom sjukt mycket att få in på en o en halv vecka. och får man in det ska man även hålla reda på det. vad var vesikulära transporter och hur var det med de mediära transporterna, vem var vem? vänta nu transkription och replikation då?

dagens smart ägg var dock återigen JAG.
att tänka före man pratar är en bra idé. speciellt i hörsalar på universitet.

i syra/basdelningen handlar det ju om protoner och i ph bufferten om väte, så det är skillanden då?
men erika titta på väte.
H+
ja erika du vet att pluset betyder positivt och du vet att protoner är det.
ja erika det är samma sak.
suck.
jag visste ju det. men äggbert tänker inte ibland.
lektor patrik svarar, ja det är ju samma sak och jag säger ahh smaarrrrt där lite skämtsamt när jag inser mitt misstag.
tystnad.
haha.

jaja jag bjuder på den.
sen satt jag och emelie på biblitektet från 15 till 19 och tragglade och tragglade.
det är skönt att plugga där uppe. även om man pratar emellan åt så byter man ut saker man pratat om tidigare och inser att just så var det ju.
imrogon blir det typ 9-15 i skolan och efter rensa skallen på body pump blir det hemmaplugg.
jag har en plan ochd en tänker jag följa.
jag har inte pluggat universitetsnivår förut så jag vet inte om planen funkar men jag har haft 4 dagar på mig att få in detta och planen känns realistisk. om jag hinner få in allt är en annan femma.

skallen är tjock ska ni veta.
ingen nollning förrän på lördag blir det.
dumt att ta död på de hjärnceller jag just byggt upp.
stenhårt på vinstigen på lördag istället.

nog med nördigt pluggis tjat.

en viss man är fylld av ånger och har ingen riktig mening med varför han tragglar runt i sina gamla hjulspår.
han pratade i gåtor till mig men jag kände hans ånger och hans förlust.
sakta steg segern i mig och jag tyckte han förtjänade det även om jag såklart hoppas det blir bättre, men det ska få gå ett bra tag innan han blir det.
jag vill kan inte göra saker som jag gjort ogjorda och det är vad jag vill. nu måste jag bara handskas med dom och ta hand om dom själv sa han.
jag svarade.
du kan göra allt bra igen
men hur? frågade han
det är upp till dig att visa sa jag med åtföljande att jag tyckte han förjtänade att känna lite nedgång känslomassigt än bara hans problem med pengar och allt vad det är med bilen och jag vet inte mer.
känslor är svårare att ta hand om.
en bil kan man reparera
en räkning kan man betala
och kan man inte betala kan man jobba

känslor ja.
ofta när jag går på toa kryper ångesten på. varför det sker på toaletten vet jag inte.
som om jag gjort fel.
jag har inte gjort fel.
jag vill inte ha det ogjort. snarare tvärtom.
men just i den stunden är allt annorlunda.
jag blir tyst. underlig och inte jag.

kanske dags att sluta plugga för dagen.

alla. ja då menar jag alla tjatade på mig. att gå med i facebook.
efter att alla tjatar minst 565849303 ggr var orkade jag inte stå emot.
nu hatar jag det med viss facination.
jag kan se allt jag inte vill se.
jag kan visa allt de inte vill se.

e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0