once.



julmust.
känslor jag saknar. känslor jag har.
kommer med julmust.


vi åkte i en bil upp mot travemunde. regnet piskade mot rutorna men vi skulle ha en jättemysig helg ihop. nelly furtado spelade why do all good things come to an end och jag tänkte svagt att det här kommer försvinna. så här bra får det inte vara. jag gömde tanken längst ner i väskan och tittade på honom.
vi hade en underbar helg. december.
i maj hittade jag lappen igen.

jag är trött så trött. i skallen. min kropp skulle kunna spinna 7 spinning pass men hälsan säger nej inför tentan. halsen ömmar. huvudet bultar och hostan skrapar.

att sminka sig lite extra noga. att smörja in kroppen med något som luktar gott för någon. det är en skön känsla. att någon uppskattar en. att göra det för någon.
att inte veta vart man har varandra är jobbigt. ända fram till att man vet att snart kommer den. smekningen eller kyssen. då är den där osvissheten helt plötsligt bara skön.
en kittlande kolsyra som rusar runt.
en skön ovisshet om att bara få närhet och lite kolsyra.
kravlösa nätter och oskyldiga kyssar.
precis vad jag behöver. varken mer eller mindre.
veta att det finns där om man vill. likaså veta att man vet att sängen där hemma står tom och det är bara jag nu.
skulle inte det bara kunna få vara så ett tag nu?

varför kändes det då annorlunda när jag stängde dörren idag?


imorgon är det tisdag.
nästa dag är det stor tenta och jag har panik.
idag körde ALLT ihop sig. ALLT.
onsdag eftermiddag då kommer livet tillbaka och nervositeten för svaret börjar.
men idag känns det som jag vet svaret; körd.


jag fick ligga sked i alla fall.

e.

image464

once.

hängde jag bland vingårdar och italienare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0