ny vecka. nytt liv.

ny vecka nytt liv.
det var filosofin i napa då ny måndag hägrade och gamlatranfser bussar slussade folk mot flygis och nya tog folk med sig tillbaka för att låta oss visa napas bästa sidor.
den filosofin funkade rätt fint där.
det blev verkligen nytt liv för hundratals nya ansikten kom.

här går det inte riktigt att relatera till samma sak men jag ska minsann leva med den filosofin och inte låta mig dras ner av måndagströttheter och depressioner.
alltid är det väl något nytt denna vecka här med, även om jag inte är i ombytliga napa.
trots att jag hade en omotiverad dag till att sitta på en 4 timmars föreläsning idag så fanns det ljus glimtar även med denna dag.

i alla min stress för hur jag ska klara detta (skolan osv)och med en baktanke till att behålla min styrka efter sommaren mot sorgen som finns där inne ska jag försöka mitt bästa till att fokusera på allt bra som finns.

visst var det väl ändå intressant om hjärtat när du tänker efter?
om inte annat var det jättemysigt att leka med matilda innan du åkte till skolan?
och trots STÖRANDE objekt under föreläsningen så fick du dig allt lite flams med barran!
sen var du duktig och skrev rent allt och du gottade dig i napa bilder och mindes en tok rolig tid i ditt liv.

en måndag behöver inte vara grå och trist även om inget särklit händer.
en måndag är alltid starten på ny vecka och nytt liv.
endast på söndag kan man tänka efter vad det innebar men även de små glimtarna är värda att markera i mitt jobb mot sorgen.
nu finns styrkan, nu finns känslan av att jag trivs både i karlstad igen i och i min lägenhet. jag vet inte hur länge det varar. lika bra att jag tar till vara på det då jag bara vad de anbelangar trivseln i karlstad kan tappa tålamodet och rastlösheten kanske tar över. men den dagen den sorgen.
just nu infinner sig ett lugn (okej vad det gäller karlstadstrivseln annat stressar mig)
inte sen någon gång i gymnasiet har jag trivst i min hemmastad.
nu gör jag det.
det är rätt gött, även om den inte håller för evigt.

jag känner allmänt
det är gött och gött vara jag.
just nu. just idag.

då det är måndag och ny vecka fullt med nytt liv har startat.
är det inte nice att vänta måndagtankarna åt det hållet istället?

jag är grym.
jag ler.

dammit!

e.


image445

i like the way i are.
memories of surfin in napa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0