fördomar och läderhosen.

vad förväntar man sig av Deutch als fremdsprache?
samma sak som man tror om svenska som andra sprak, svenska för invandrare osv?

jag ser en viss grupp sitta där. da menar jag inte invandare, folk med annan bakgrund, för det är ganska självklart att det är det. inte skulle en tysk läsa denna kurs och inte heller skulle en svensk läsa svenska för invandrare.
jag har bara en bild. en jävligt sne och fördomsfull bild. vad hemsk jag är.
nu ska jag bli en i den bilden. bilden jag och samhället har byggt upp. en bild jag inte har nagon grund för, ALLS! jag är väldigt öppen, väldigt godhjärtad och accepterar alla. nästan . men ack det kan finnas fördomar även hos mig. men det handlar om typer av människor inte bakgrunden. det vill jag stryka under.
men ända. fördomar.
om ett tag far vi veta om fördomsbilden haller för tyskland. för jag ska börja min kurs idag. vi far väl se.

jag behöver inte sakna saltlakrits. det finns. och god sadan. idag har jag ätit tva mackor. tva panodil och katjes katttassar i god lakritssmak. fatt för mig att jag kommer hata eller tokäta saltlakrits när jag blir gravid. om jag blir det. idag är jag det inte. phu. fick mens som väntat. än är det inte dags för en knodd i läderhosen.

först ska mamma lära sig tyska.

e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0