rädsla som måste ut.

det kanske är helt onödigt och knäppt det jag kommer skriva sen. men jag måste få ur mig det.

men vi börjar med dagens arbete.
började som vanligt med morgonens bestyr. vid sista besöket på morgonen hos den dåliga damen trodde jag helt seriöst hon skulle dö i mina armar när jag höll upp henne och hon krampade och inte fick rätt på andningen.
efter det sattes övervak in och jag stannade hos henne.
hon sov gott på morfinspruta.
medan jag satt där läste jag en bok. det är nu jag kommer till det kanske ondöiga.

läste om en familj.
en man som var ute med jobbet överallt i sverige. en fin karriär. en fru som var fast i förhållande för beroendet av honom.
en dotter som saknade sin pappa.
en pappa, en man som var otrogen och alltid hade drivits av en kraft han själv hatade.
ett beteende han trodde han blivit av med när han mötte henne. ingen annan hade fått honom att stanna så länge och inte känna av det där beteendet och den där kraften att inte kunna stanna.
det kändes rätt. ända långt in.
efter några år kom beteendet tillbaka.
han svek sig själv. sin fru. framförallt sin dotter.

och han älskade att ge henne njutning. nästan mer än sig själv.
och deras sex hade varit perfekt i flera år.
hon hade gett sig själv och han hade älskat det.
han hde gett sig och hon hade avgudat det.



så olika. så lika.


jag är rädd.


*************

2 timmar ledigt. sedan ska jag tillbaka och sitta mer vak.
upp imorrn igen, men sen blir det jul!
hade det inte varit för idag så klagar jag inte, jag ville jobba, hade perfekta juljobbar tider!
men när någon är så sjuk får man hjälpa till, man gör ju en insats!

lite vak nu, sen hem och klä granen och smaka på skinkan!

GOD JUL!


e.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0