hemma.



det är här vi ska bo.
Karlagatan blir i höst vår nya adress.
vi skrev på igår.
vi hoppas självklart på en tidigare flytt än oktober.
är någon intresserad av en 3a på 76 kvm för ca 6000 kr i mån så är ni välkomna att komma och kika på lägnheten vi har nu.
den är bra, vår lägenhet.
det är den.
rymliga rum och skön planlösning.
lite vemodigt är det eftersom det är mitt och Ps första hem.
å jag är ju alltid sentimental.

men just nu vill jag bara rensa ur.
börja om på noll liksom.
det behövs.

ibland kan något nytt vara det bästa.
lägenheten innehåller något nytt, något gammalt och något blått.
som en brud på ett bröllop.
det ser jag som ett gott tecken.


men innan allt det här tar fart så ska jag och min Linda glömma allt för en stund och förföras av Barcelona nästa vecka.

det blir fint.

jag jobbar natt denna vecka, ledig nästa och natt veckan där på.
rätt gött egentligen med tanke på situationen på sjukhuset just nu.
redan innan vi ska stänga halva avdelningen är det platsbrist.
suck.
på natten berörs man inte lika mycket av allt dagsgroll.
även om belastningen på oss personal blir större vare sig du jobbat natt, dag eller kväll så slipper man vara med och styra i omflyttningar och problem.





e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0