nu är julen slut slut.

tillbaka från fjälls med möra muskler och en trött skalle tänkte jag göra en återhämtning här på bloggen.
hade tänkt jul och nyår i ett, men det blir för mycket på en gång.
så vi börjar med den härliga julen.
har den ens varit?
fick lite ont i hjärtat när jag kände att jag inte fattat att den varit idag.
jag hann liksom inte med mellan jobbpassen.
så här såg den delsvis ut.





 matilda plockar godis från julgodisbordet till Kalle.
jag har ganska nyss anlänt till julen.



blygsamt spanande på tomten som kommer i hallen.



extas över vad tomten kom med!


lite syskonmys.



hon luktar godast i världen.



å så de vuxnas höjdpunkt, julbordet.



med en nykomling som får stanna tror vi.
en uppfräschare i allt söggel.
rödkålssallad med apelsin bland annat.


annars giller vi ju allt annt mé!


å så lek med klapparna. hänga tvätt är det lek? tydligen.



koncentration...



... måste måste vara INNANFÖR kanterna!


för då blir mini nöjd!



å himlans trött.
toksomnade i sin nya sidenpyjamas hos mig.
det var mitt mysigaste.
sidenpyjamas är väl jul?

fruktansvärt obekvämt och jobbigt minns jag det när man korva runt i det som liten.
men när man fick det varje jul var det mysigt och de användes i princip bara då.



nyår ligger och väntar i nästan inlägg innan årsresumén kommer.


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0