i en gammal påse.


krafterna kommer sakta tillbaka.
men som sagt måste jag vara hemme 48 timmar efter sista symptomet.
känns lite löjligt.
det sista var igår eftermiddag. så blir hemma till på fredag.
får pyssla här hemma.
vill inte usätta allmänheten heller, eller vill man har som PLIKT att INTE göra det förrän det gått 48 timmar.

trots att du inte känner viruset genom kräkning så kan du bära på det fortfarande.
som man kan göra 12-48 timmar innan sjukdomen slår ut.

hur som helst hemma är jag och försöker få ordning.
började idag med studion.
som vi INTE skulle ha som skräprum.
men det blir det ändå.

röjde och röjde.
sen blir det mycket prylar med alla musik, fot, målar, pysslar grejjer som ska få rum.
efter röjjande tog mina krafter slut. jag är inte jättestark idag kan jag säga.

hade en stooor påse från mamma och pappa med gamla grejjer jag lämnat i sekretären hos dem.
mest gamla räkningar och papper från CSN.

påsen innehöll mycket papper inför och etfter studier på Malta och i Florens.

hittade hela mappen med pluggrejjer från Malta.
vi fyllde i som dagböcker och lämnade in för att vi skulle få ett bra skriftspråk.
jag skrev verkligen jätteärligt om allt.

så hittade jag övningarna inför IELTS examet som jag var där för.
jag FATTAR INGET NU kan jag säga.
academic english.
IELTS är rätt stört exam egentligen.
för att ens ha en chans att kunna lösa övningarna måste du ha förberett dig inte bara genom att lära dig god akademisk engelska utan även om att försått på vilket sätt du kan tyda uppgifterna.
de kan tydas på ett sätt för någon som aldrig hört om IELTS Academic, men har du gått en kurs eller dyl innan vet du att du måste läsa uppgiften på ett visst sätt.
nästan som matte.
knasigt var det i alla fall.

och de fiiiiiina presenterna jag fick när jag fyllde år av Sam.
haha.
vilket skämt.
något han bara hade hittat hemma liksom.

Sam ja, vem var han då. ja vad ska man säga. vi "hängde" under mina tre månader på Malta.



men jag minns då hur rörd jag blev att han gav mig något.
jag tänkte redan då att vad är det han ger mig.
men det var i det ögonblicket just tanken som räknades.
vilka tider.

det är sådana glaskuber som man på något vis ristat figurer innuti så de ser ut att vara tredimensionella.
en nyckelring med Stenbocken... "eh Sam jag är Vattuman" minns jag att jag sa.
en kub som kunde stå på ena hörnet med en drake i... "det är du" försökte han förklara så jag skulle tro att presenterna var utvalda till MIG. ja såg ut som ett frågetecken.
"ja det är du, som en stark drake" fortsatte han.
ROMANTISKT att vara en drake. not.

hahaha.


ett annat fynd i påsen vad ansökan och arbetsprover till Broby Grafiska.
ja men OM DET VAR ETT SKÄMT!!!!



ja men kolla bilderna.. va va va?!?!?!?!?!
åh vad kunde jag då?

som tur var var brevet till dem ganska bra.


jag hittade även lite gamla kort.
men det tar vi i nästa inlägg.

e.


Kommentarer
Postat av: lenda reddarn

hahahhaha, men jag dooor...du ar stark som en drake! o ja e ju faktiskt vattuman! hahahah, det gjorde min kvall.

2011-01-13 @ 03:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0