tillbaka till verkligheten.


maten.
värmen.
dofterna.
stämningen.

jag blundar och minns.
vill redan tillbaka.
speciellt som kylan biter i mina kinder.

det som är det fina med resor är att man uppskattar livet så enormt.
man uppskattar möjligheten att få uppleva en resa.
uppskattar det fina man har att komma hem till.
uppskattar att det är rent under fötterna på golvet hemma.
att lakana är mjuka och att inget sandkorn stör mig.
uppskattar att en varm P ligger bredvid.
uppskattar rent vatten i kranen.
uppskattar.

resor ger perspektiv och tacksamhet.

resor ger erfarenhet och minnen som aldrig glöms.

just nu vill jag inte titta på bilderna.
längtar tillbaka för mycket.
dessutom väntar jag på Saras bilder.
när jag fått dem ska jag börja thaiblogga.

då får ni se resan

Khao Lak -> Phi Phi -> Koh Lanta -> Krabi -> Bangkok

så blev vår rutt.
snart får ni se den.
så länge får ni se delar av den underbara shoppingen.



röd och fin Miu Miu plånka.
äkta. verkligen.



kinesisk tax free var billigare än thais.
lyxvodka.



converse all star. låga smala varianten. i vitt skinn.



våren... kom!






billigt smink.
roligt smink.



en av två ringar jag köpte.
köpte även örhängen och nedanvisande armband.




alles fur alles blir det endel.



typ som denna bild.
väskor, tröjor, presenter, ljusslinga, morgonrock och mycket annat.
här fattas ändå 3 linnen och ett par fiskarbyxor som hänger på tvättorkning.

ni lär få se mer under tiden jag använder det här i bloggen.

nu ska jag försöka plocka i ordning.
kanske sova lite.
har lite sömn att ta igen efter typ 1½ dygns resa.



uppdaterar med en lite outfit.
ett nytt linne. ny ring.
lite solbränna och blekt hår.
nu ska jag busa med syskonbarn.




e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Halloo brunoberta! Underbart med massa shopping, den röda plånkan var ju såå snygg!! Hoppas att du inte fryser ihjäl i de -19 graderna som var imorse när vi åkte till jobbet.. :p

Puss

2011-02-19 @ 08:10:41
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: p.

var mycket snyggt du fick med dig hem! Conversen dock tar hem priset tycker jag! SJUUUKT snygga!!! u ska vi ha skoj ikväll snutt! Puss

2011-02-19 @ 12:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0