the devil at Phi Phi.

Vi gick av båten på Phi Phi. Kaos.


Ett hav av personer som ville att vi skulle ta DERAS hjälp att hitta boende, ta en taxibåt eller något annat för att komma vidare på ön. Som ett tvspel. Välj rätt väg.


Vi tog en kvinna som haffade oss. Rörig och inga svar. Tillslut bytte vi och fick mycket billigare och snabbare hjälp. Ett rum för tre var bokat nu skulle vi ta oss dit.


Phi Phi har ingen trafik. Cykel och gångtrafikanter. Så en gubbe med en kärra lassade våra väskor och visade vägen genom de smala mysiga gatorna. Första känslan av Phi Phi var BRA. Jag gillade de små grändliknande gatorna och caféer, shops och restauranter som avlöste varandra.


Vi stannade vid en korsning. Dit ska ni och så pekade han in åt vänster. Impade av att det var ganska fint för det pris vi betalade. Kinesiska utsmyckningar sedan kinesiska nyåret satt kvar vid receptionen som var bra mycket lyxigare än Khao Laks repa. Glada gick vi fram med vårt kvitto på att vi bokat här.


Nej, ni ska dit, på andra sidan gatan.


Vi vände oss om och en byggarbetsplats fanns bakom oss. Hahahaha. Vi kunde inte annat än att skratta. Bredvid där de byggde var något av en reception. Ett skrivbord på gatan typ. Vi blev inledda på baksidan huset där det byggdes lite här och var. En brant trapp/stege upp och vi kom till vårt rum.


Rummet var helt ok. Extra sängen var lite kul placerad och Empan blev barnet mellan mig och Sara.


 

Empan som innan tsunamin varit på Phi Phi och ÄLSKADE det blev bedrövad när vi gick ut och käka efter att ha lämnat väskorna. Djävulen hade intagit Phi Phi.


Förr var det en gata, några sköna häng och inte så mycket folk.


Nu upptäckte vi charterparty känslan. Fjortisarna trängdes på ön. Gatorna hade blivit fler och häng fanns det tusen av. På ena stranden kunde man skymta scener osv som skvallrade om Full Moon Party. Inte det vi var ute efter under vår resa.


Kvällen kom och vi målade på oss mascara för första gången denna resa. Sara plattade håret. Jag bjussa på läpglans. Där satte vi ribban och djävulen intog oss. Vi skulle ut och bara ta några öl.


Det slutade med farrrliga shots och ett par Buckets. Empan var TVUNGEN att introducera oss till thaigrejjen med buckets. Den första innehöll whiskey och cola så jag var ju inte ledsen för det.


Djävulen var himla rolig den natten alltså. Vi dansade i sanden och beställde strawberry daquiri från himlen.


Innan vi gick hemåt på natten gjorde jag så Empan tappade sin chokladpannkaka över hela sig. Någon hade bajsat ner henne såg det ut som. Eftersom vi inte känner varande jätteväl så vet man aldrig hur den andre ska reagera i fyllan när en olycka händer. Skratt och förtvivlan bubblade i mig och jag försökte se allvarlig ut tills vi bröt ihop av skratt blandat med lite skäll.


Jag köpte ett par fina byxor åt henne dagen efter som kompensation.


Under sennatten intog den mindre roliga djävulen Empan och den satt i hela dagen efter. Stackarn.


Jag och Sara tog en longtail och SÅG det RIKTGIA Phi Phi. Helt underbart. Jag hittade stranden jag SKA återkomma till. En strand, några bungalows, en restaurang och HAVET. Endast. Helt underbart.


lägg märke till skylten det står Paradise på och pilar åt alla håll.
detta är stranden jag ska bo på nästa gång.


Det Phi Phi jag fick se via longtail baten med snorkling och lugna stränder, det vill jag återkomma till.
Sen gillar jag att möjligheten för lite mer action finns en båttur bort, om hörnet av ön liksom.


Andra kvällen shoppade vi, tog manikyr och fotmassage. Vi åt trerätters för 100 kr.




Bilder från festnatten finns, men de är hos Empan och vem vet om hon någonsin vill minnas denna natt igen, kanske har hon redan raderat dom och har hon inte det, så ska jag visa er lite av det när jag får tag i dem!





Så drog vi vidare, mot Kho Lanta!



------

Inte HELT smärtfritt att skriva allt detta nu.
Jag inser att vi varit där och att det är över.
Det som jag längtade så till.
POFF så är man tillbaka i verkligheten.

Jag är fläckig som en ko för brännan rasar av mig. Huden pallar inte hålla kvar den när kylan torkar ut min hud.
Trots att jag smörjer mig heeeela tiden.
Nåväl. Det bästa är alla minnen och allt varmt jag har kvar från den underbara resan.
Det är roligt även om man längtar tillbaka att skriva om det igen.
Vi hade så sköj!


Måste ju berätta vad som händer här hemma också... älskade Elin har blivit mamma igen!
En lite grabb tittade ut imorse! GRATTIS TILL ER!

Imorgon kommer Robban och Linus *wohoo*.



e.


Kommentarer
Postat av: Sara

Guud vilka fina bilder du har! Helt otroligt att vi bara för några dagar sedan var mitt i paradiset!

2011-02-25 @ 18:46:40
Postat av: Elin

Tack för grattiset:) Måste bara skriva att det är så gött att läsa om resan, det blir att drömma sig bort litegrann. Guuud vad gött!!

2011-02-27 @ 19:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0