hur den ljusa våren blev ett svart hål.

Vissa dagar är varmare nu.

Man kan knäppa upp jackan och svalka bålen för en stund.

Det blåser in en ny årstid. Det blåser ljummet.

Sandad snö har blivit till grusvägar. Rullgruset är nu något positivt och tyder på ljus och värme.

Man ser hur ansikten spricker upp och hur vi svenskar gör som vi alltid gör.

Kastar oss ut på uteserveringar även om det krävs en filt för att palla fikan vi tar.

Allt för att ta vara på solen.

Som om det var den sista dagen vi såg solen.

 

För lite mer än ett år sedan förvandlades rullgruset till allt annat än något positivt för mina kära kusin och hennes make.

För dem kändes det kanske som det var den sista solen DE skulle få tillsammans.

För lite mer än ett år sedan trädde en fruktansvärd sanning fram i hans kropp.

Nu har det gått ett år.

Jag vill skicka tankar och all credd till dem.

Trots allt visar de på livsgnista och en skön anda.

De tar sig fram och de ser det goda i det lilla.

Ni är så grymt starka.

Ni ska veta hur många tankar som går till er från Karlstad.
Ofta och gärna.
 





e.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar dig knoll. att du bara finns hjälper mig mer än du tror!

2011-04-14 @ 15:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0