vad väljer du?


varför kommer jag på i sista stund att NU måste det ut.
så sverige kan påverkas.
nej lite sent med ett dygns varsel.

jag vet vilket håll jag lutar åt.
jag är så färgad sen mina små små barnsben.
vill jag tro.
eller så vet jag.


hur som jävla helst.


jag är sjuksköterska.
jag tror på GOD JÄVLA VÅRD.
jag VILL att ALLA ska FÅ VÅRD.
för mig är det dretviktigt.
jag vill inte ha USA som det var back in the days.
NEJ TACK OCH BOCK.
jag har sett USA.
USAs vård.
stått MITT i den.
jag blev POSITIVT överrraskad av akutvården.

MEN NEJ.
jag vill inte ha deras system.
speciellt inte när dom själva erkänner och vill göra en reform.
varför ska vi ta det dåliga?

dom har MYCKET bra.
det ska jag INTE förkasta inom deras akutvård som jag såg.
MYCKET BRA.

men när jag eller någon av sjuksköterkorna jag gick med på min praktik pratade om vården där mot här.
så fick jag till 99 % höra att det INTE gillade DAGENS SYSTEM i USA.




skit i USA just nu.
på söndag röstar vi i SVERIGE.


folk har utnyttjat och kommer utnyttja systemet som vi skattebetalare få stå för.
det är SKIT.
men ärligt, kommer vi någonsin ifrån det?

jag tvivlar.

idag har vi ett system som får bort fuskarna lite bättre.
men det ger OCKSÅ en GALEN SJUKFÖRSÄKRINGSPOLITIK.

SJUKA MÄNNISKOR UTFÖRSÄKRAS.
det vet vi vid detta laget.



http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html


läs detta och tänk att det händer ganska många fler.


ställ dig sedan frågan:

vem vill du stödja?


folk i behov av vård och sjukskrivning men inte får det för det finns ett uförsäkrings system för att komma åt de som utnyttjar systemet?

eller

att folk i STORT behov av  sjukskrivning/stöd/vård får de, till priset av att vissa personer KANSKE kommer utnyttja systemet?


angående privat- eller statligvård, det kommer finnas genom båda blocken tror jag.

MEN vill du se:


 en jämnfördelning av privata vårdgivare som placeras ut efter vårdbehov i aktuell region?
tänk då lite rödare.


eller ser du hellre att de privata vårdgivarna söker mark där de rikaste och mest lönsamma platserna finns? (dvs tätorter/city/rikare områden etc)
tänk då lite blåare.




helst önskar jag att det inte var två BLOCK att välja på.
skulle gärna se alla partier för sig.


allt blir ju så nedringens lika inom blocken.


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0