söppe på en spik.


idag kom jag hem.
tog en powernap inför kvällens bugg.
vaknade med svinont i tinningen.
så ont att jag kräktes efter att ha pratat med Linda i Usa.
nu känns det bättre.

i planläge.
det blev ingen bugg.

istället tänkte jag ge er ytterligare ett recept.
super go fisksöppe vi gjorde i söndags.
den var så god att jag börja blöda näsblod rakt ner i mitt vattenglas.






innehåller:

palsternacka
morot
rotselleri
poatatis
gullök
kålrot
lax
hajmal
kräftstjärtar

citrongräs
kummin
vitpeppar
chili
vitlök
citronolivolja

tomatpuré chili
sojagrädde
havremjölk
vatten
 
tror det var allt.

så jästrikens gott.
först puttrade chillin i lite grädde och silade bort den sedan.
sedan gojja jag ihop alles och koka tills det blev mjukt.
fisken fick hoppa i sist.

e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Den lät smarrig!! Men jag antar att man lika gärna kan byta ut till vanlig grädde och mjölk.. ;)

Visst är Rihanna grym!! Den får vi nästan försöka föra över till en liten cd lagom till fredag.. :p

Pöss

2010-10-12 @ 21:53:30
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Emmeli

TACK för kommentaren. Att det kom från just DIG gör mig väldigt glad =)

Hoppas allt är bra!

Kram!

2010-10-13 @ 15:29:41
URL: http://lini07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0