då och nu.


först tar vi dåtiden.

stockholm.


café tabac. söderluft. tunnelbanedoft som gav en hint om en svunnen tid.
nya skor och stans skönaste tröja.




helgens mest oväntade upplevelse var Hillsong Church.
jag tror inte.
jag har svårt att förstår hur jag skulle kunna förlita mig på något med så svaga bevis för att det är sant.
men Rebecka tror.
det verkar himla skönt om inte annat.
men det är så långt från vad jag själv är.
och därför är det så himla kul med någon som faktiskt tror på något som för mig är ofattbart.
det är så himla kul att just hon är en av mina bästa vänner och man får chansen att ställa frågor.
dumma frågor ibland.
för man undrar ju.
hur det är att vara någon helt annan.
hon har hittat Hillsong.
som bara finns i Sthlm i Sverige.

speciellt var ordet sa Bill.
intensivt sa Bull.

men kul upplevelse för en icke-troende ialf.
dessutom tog detta plats i Göta Källare.
med övertäckta ölpumpar och utvädrad nattklubbsdoft.

nu till nutiden.

jag är trött som om det inte fanns.
jag besväras av huvudvärk av och till.
idag blev det inte bättre när troligen ett rent skitschema väntar i november-december.
härligt.

idag längtade jag bort.
då kom jag på thailand.
det var skönt.
sedan kom jag på något helt annat.
det var ännu skönare.

i dagarna ska man bestämma sig för återträffen från högstadiet som äger rum i november.
blev just att tänka på högstadiet.
vad hade jag gjort då?
inte en fjutt av det jag åstadkommit idag.
vem var jag då?
inte en fjutt av den jag är idag.
hur var livet då?
helt fjuttigt mot nu.

en skön insikt.
en nostalgisk insikt.
under några sekunder rasade
gymnasietbrobymrRstockholmpipersgatanfotoassistenthsbomsorgbellmansgatanmaltasamrobbanochgänget
florensaccademiatysklandhamburgrouvencyperngalnadagarovissastunderochsjutonandrasaker
förbi.


poff.



anmäla sig eller inte?!?!

e.


Kommentarer
Postat av: Hagman

Jag kan inte heller bestämma mig! Å ena sidan kan det ju vara rätt roligt, å andra sidan kan det bli astöligt och det för dyra pengar... Vilka bekymmer man har va? Haha

2010-10-19 @ 22:10:18
Postat av: theres efraimsson

Hej Erika =) jag anmälde mig igår hahaha men det verkar inte som att så många har gjort det. så jag vet inte heller vore ialla fall super kul att träffa dig =) kramar

2010-10-20 @ 09:10:06
Postat av: Anna Ileby

Inte! Använd dina pengar till att köpa en extra drink i thailand och fira att du blev den du är istället. Det behöver man inte en gammal högstadieklass för att komma ihåg.

Satt och tänkte härom dagen på kvällar vi delade på en persikocider på ditt rum, hur jäkla roligt det var. Men gymnasiet var tusen gånger bättre än högstadiet. Du gjorde allt bättre!

2010-10-20 @ 21:35:48
URL: http://annaritar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0