vi tog oss en lite omväg.



med inspiration från underbaraclara gjorde jag dessa två under veckan.
en griffeltavla av en gammal ram och en bricka av en gammal ram.
fina fisken.
nackdelen med griffelfärg är den sjukt långa väntetiden innan man får använda den.
72 timmar.

detta skulle jag ha visat er typ i förrgår.
men i förrgår satt jag på en buss till och från Ullared större delen av dygnet.
en spontan tripp med mor.
hon skulle åka med några från jobbet och bussen var fullbokad.
synd tänkte jag, det har ju varit skoj.
chansade och åkte ner till 6 tiden på möran då bussen skulle avgå ifall det var någon avhoppare, det var det!
så jag kom med och vilken resa.
mot fjällen kändes det som.
sjukt mycket snö söder ut.

lite försenade landade vi i meckat vid 12 tiden.
mitt bästa köp blev ett par rutiga skidbrallor.
lite stressad pga att man var tvungen att handla på en viss tid.
men annars en kul dag med mamma.
missade säkert massor eftersom vi inte varit där förut.
kom såklart på en massa saker i efterhand man skulle tittat på.
men det kommer fler tillfällen för det var inte sista gången jag var där.

påväg hem dock kändes det ovärt alltihop.
pga trafikolyckor på de två närmsta vägarna hem fick vi ta en omväg.
den omvägen tog 8 timmar!!!!
inte nog med det när jag kom hem mitt i natten hade mitt bästa köp försvunnit.
åh så ledsen jag var.
tillslut somnade jag.
sov 3-4 timmar innan jag skulle upp till jobbet.

under fredagen forskade mamma i var mina byxor var och fann dem lyckligt nog i Vålberg.
så dit åkte jag efter jobbet.
lycka.

efter detta var jag tröttare än tröttast igår och fick kasta in handduken för en myskväll med några från ssk-klassen.
sociala sammanhang gick bara inte igår.
det är inte ofta jag inte är med och för en gångs skull lyssnade jag på vad min kropp ville och det var riktigt skönt även om jag hade lite dåligt samvete.

nu har adventspyntet åkt fram och skall försöka visa det imorgon.
nu e det dags för helgajôbb!


sneal-a-peak från pyntandet.

e.


Kommentarer
Postat av: börni

Du vet att du betyder lika mkt även om du inte är med mig all the time!!! PUSS

2010-11-28 @ 01:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0