årets jul blir skräp. nyår däremot.....



jag kommer med all säkerhet jobba jul.
jag ÄLSKAR jul.
traditionerna ska hållas och jul är heligt på ett annat sätt för mig än att det handlar om Jesus.
jag är bara frälst på JULEN.
men som sjuksköterska får man inse att man inte kommer undan att jobba den.
jag har jobba jul förut.
förra året var jag klok nog att tacka nej då jag insåg att detta kommer bli min sista jul på länge jag är HELT ledig.
eftersom jag NY sjuksköterska dessutom.

kvällspasset vore ju verkligen TORTYR för mig.
så utan att faktiskt veta att jag MÅSTE jobba jul har jag skrivit upp mig på julaftons DAG.
för jag inser att jobb blir det och om jag då kan bestämma hur gör jag hellre det.
än att chansa på att inte behöva jobba alls eller få kvällen.

nu kan jag ju åka på kvällen ändå.
inget är klart.
inte förräns B har gått över schemat.
buhu.

så julen iår försöker jag ställa om.
det är SVÅRT.

men igår/idag blev det lättare.
jag, pär och Barr bestämde oss för att dra till fjälls över nyår.
frågade runt lite.
fått några svar och de som var snabba är nu välkomna att joina nyårsfirandet med oss.
i Kläppen närmare bestämt!
i en 6 bäddsstuga ska vi skåla in 2011!
för bokningen blev just vår!






stugan ligger med skidavstånd till liftarna.
stugan kostar bara 4100 kr!!
tillgång till diverse bla vedeldadbadtunna, som troligen är full i annat folk.
men ändå.

fiii jästrikens va gött.
jag och mina carvings och backarna!

weeiihoo!


e.


Kommentarer
Postat av: p.

ja fiii jädrans! dags att börja ladda ipoden med skidåkningslåtar nu då baby? ;-) Puss

2010-11-04 @ 17:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0