säg det du tycker!



vi vill köpa en bostad.
troligen en lägenhet.
för vi är trötta på att ge någon annan än oss själva hyra.
plus att vi vill kunna göra vad vi vill med vår bostad.
hur som helst.

vi har tagit tag i saken och ser oss omkring.
just nu mest för att lära.
även om jag är tok förälskad i en lägenhet redan.
men banken är ju vårt dilemma.
speciellt sedan de nya reglerna där man måste ha en kontantinsats på 10% av priset.
det är liksom inte 5-10 000 kr.
snarare 70 000 kr och uppåt.
detta får inte topplånas längre.

vad jiddrar jag om.
fattar knappt vad jag säger för detta är en djungel för mig.
men har hört om personer som hittat kryphål.
en av de personerna ska vi bli också.
även om det tar ett tag.

så vi gick på vår första visning idag.
det var det värt eftersom en okänd kvinna av alla de som tittade på lyan kom fram och sa:
"Du är himla snygg i håret"

då blev jag himla glad och bestämde mig för att strunta i krångliga siffror en stund.
mer sånt borde man göra.
när man tänker något fint om någon.
säg det.


e.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast man betalar ju hyra ändå, eller missuppfattade jag vad du menade kanske... Nåväl, var ligger den där lockande lägenheten egentligen?

2010-11-16 @ 23:10:24
Postat av: Ida

Åh vad roligt & spännande, det sa du ju aldrig något om i telefon! ;) Drygt att man inte får belåna topplånet dock, då hade det ju aldrig funkat för oss heller.. Vem har typ 100 000 som ligger och skräpar på banken liksom.. :P

2010-11-17 @ 23:05:25
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0