om två veckor.



om fredagen hade vi ost och vin kväll.
även emma joinade, och Åland och sen kom P hem.
tog en sväng till koriander för att åter inse att det är tråkigt där nu för tiiin.
kanske ger sig när värmen kommer.
men det är ingen bra idé att bara ha ute dansgolvet öppet då det är typ MINUSGRADER!!
hemma var det trevligt och en massa tjejsnack innan P kom då ;)

ikväll gör vi hederlig förfest.
jag vill dansa.
inte tramsa på kalla dansgolv.
nä.

kan inte förstå det hela.
om 2 veckor.
då har jag troligtivs vaknat en aning sliten efter nattens bravader och INSER.
INSER att det är över nu.
det är slut.
allvaret har börjat och jag bär nu ett YRKE under mina vingar.
åh jag har som sagt redan börjat min sentimentala resa.
men jösses jag vill och jag vill inte att det ska ta slut.

jag har dock 2 seminarium att klara av först också.
plus några praktik dagar kvar.
DOCK känns det tröttsamt med praktik just nu.
jag har den bästa praktikplatsen samt underbara handledare så när jag väl är där är det mest bara kul faktiskt.
men innerst inne skriker kroppen efter ledigt och den har redan sprungit en vecka fram för att njuta av examensveckan.

när man gjort 28 av 30 praktikveckor under 3 år så örker man liksöm int.

men jag kommer sakna avd 6.
jag skulle vilja jobba där.
tänk vad skönt det vore att komma dit måndag den 14e och liksom känna att man är trygg.
behöver bara lite inskolning.
samt att det är en kul avdelning.
har även fått höra från två sköterskor nu...
.. men erika du är ju mer en kirurgsyrra, du är ingen onkologsyrra, det är liksom för mycket fart och driv i dig.


MEN SÄG INTE SÅÅÅ NU!
iofs när jag var på avd 7 måndag och tisdag hände det grejjer och det var kul det med.
det är väl bara det att 6an känns tryggt nu.
det krävs en hel hög med DRIV för onkologsyrrorna med.
ialf av det jag sett där.

jag vill jobba på massa ställen.
avd 7 är ett av dem. avd 6 ett annat.
vidare finns en hel lista jag vill prova på.

tiden får utvisa.


e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Du har all tid i världen att prova de olika avdelningarna vännen!! Det är ju perfekt att du får erfarenhet av båda, se det positivt vettja!! =)

Pöss

2010-05-31 @ 03:42:54
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0