carving love.



mina vyer jag har i skallen av toppen på Vemdalsskalet lördagmorgon kl 9 skulle jag vilja visa er.
vi var två av de första i backen, solen sken, vinden ven och nysnön yrde under skidorna.
makalöst.
dock har jag inte haft mod nog att ta med min kamera upp på toppen då jag vet att långa skidor inte var igår jag stod på. ville inte riskera att döda min gamle vän kameran.
så det blir inte mycket bilder alls faktiskt.
de har jag sparat för att plocka fram ur mitt minne när det kommer gråa dagar.



varför såg jag så jädrans glad ut som på denna bild?
vi skulle ju bara ... hem.

vill tillbaka NU NU NU.
vill ha tusen fler soliga dagar i backen med P och min nya kärlek, CARVINGS K2.
snowblades i all ära, dem kan jag bröta runt i skogen med och våga mig på ett och annat hopp med.
det vågar jag inte med de lååååånga skidorna.
men vilken MYCKET roligare åkning man får med ett par Carvings.
som smör i solsken.
och solsken var det.
å jag provade faktiskt delar av den enklare funparken också.



så fort jag kom hem sökte jag efter nya möjligheter till att få åka, SNARAST och billigast möjligt.
så hittade jag gratis buss till Hovfjället.
va????
gratis, finns det?
bokat.
på lördag blir det en dag i Hovfjället.


i vemdalen bodde vi med Ps familj och syskonbarn. här är jag med David som åker hejvilt överallt.



fredagen åkte vi här. lördagen som sagt i vemdalsskalet, det gillade jag bäst.



idag introducerades jag i Säffle till min kommunplacering i Grums.
det är lika knäppt som det låter.
men vi fick gott fika i alla fall.
imorgon ska jag till Grums, det är dock lite oklart om min handledare är där eller inte.
men det är som vanligt med denna utbildning.
har just betalat 910 spänn för att pendla till Grums.
jag tackar inte och bockar för att jag fick pendlingslotten... IGEN.

bitterheten tar allt mer över denna utbilding, men igår vart jag pepp igen när jag och P åkte hem och jag pratade om mina planer.
jag ser fram emot dem.
och för att komma dit, ja då är det bara att stå ut ett tag.
helt enkelt.


e.


Kommentarer
Postat av: p.

Vi står ut tillsammans älskling så blir det ännu bättre sen när det blir bra! Puss

2010-03-15 @ 19:00:41
Postat av: Ida

Vad härligt med fjällen gumman!! =) Och carvings var riktigt roligt, det kan jag hålla med om.. Men själv längtar jag till min bräda nu och fjällen över påsk. Mumma! ;)

Jag ska hälsa till Vemdalen från er då!!

PÖSS

2010-03-16 @ 12:03:27
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0