sögen.


sitter på bibblan. back at university.
i am NOT in the zone.
försöker skirva ihop en rapport om USA.
längtar mest bara tillbaka till USA.
av rapporten fattar jag inte mycket. man är ju så jädrans skadad av uppsatsskrivande så jag blir helt låst och vet inte hur upplägget är tänkt.
uj.
ordbajsar mest.
Stryhn och Kirkevold är mina två vänner idag. egentligen är jag uuuurtrött på dem sen termin två.
men vad gör man inte?

snart börjar termin sex.
6.
sista terminen.
om man klarar den. ja då står man där med sin license.
hur fort gick det här?


ska fortsätta ordbajseriet.
här får ni något att smaka på så här efter lunchen.

lite av vad jag smakade i U, S and A.



Good Eats.

en restaurang av en av Top Chef vinnarna. han valde att öppna en "finare" hamburgerestaurang istället för något fancy.
konceptet var väl att alla skulle kunna känna att de hade råd att äta där, men ändå lite godare än vanligt.
å jädrans gött var det.
apple smoked bacon, pommes i rosmarin och andra kryddor och istället för bara ketchup bjussa de på en massa god dippsåser.
svaldes ner med en amerikansk Sam Adams Winter Lager.
ska hälsa från Dave: Vi dricker inte bara Budweiser!


Cinnabon.

himmel, panka och JESCHUS!
detta ställe hade kanebullarnas kanelbullar.
va åt du svenskt? tänker ni.
ack nej. går inte att jämföra.

detta var fyra minikanelbullar. täckta med icing, carmelsås och pecannötter.

ja att jag inte svimma!


Sushi on a rullband.

detta har jag velat prova länge. dock skulle det väl egentligen göras i Japan.
men det kändes lite långt.
söt mini Colaflaska och smarriga sushibitar.



Krispy Kreme.

det här stället låg vid metrostationen jag åkte till varje dag på praktiken.
(Dupont Circle om du ska dit)

beställ en färsk med orginal icing när du kommer dit.
då får du en färsk från rullbandet med varm icing.

om maskinen är under rengörning, beställ en munk med krämfyllning och chokladicing.

ja att jag inte är en BOLL BOLL efter den månaden är ett under.


vad blir ni sugna på?


e.


Kommentarer
Postat av: sara

kanelbullarna med det där göret på!

2010-01-04 @ 14:33:43
Postat av: p.

jag vill oxå ha kanelbullarna!!!

2010-01-04 @ 21:28:40
Postat av: Ida

Jag blir sugen på typ ALLT (förutom köttet kanske) och kanelbullarna är underbart goda, men Krispy Kreme slår dem fasen..då när de är helt nygräddade så de liksom smälter i munnen... Å fy tusan vad goda de är!! Jag vill tillbaka nu... ;)

2010-01-04 @ 23:20:01
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0