när det är för kallt och kroppen är stel.

lördagen var seg. allt jag försökte ta mig för liksom fallerade.
jag hade vaknat under natten av värk vid varje vändning jag skulle göra.
träningsvärken från helvetet hade tagit min kropp.
så går det när det första man gör efter 1½ månads vila är att träna Kickbox med div 1 laget.
och sedan råkar slarva med stretchen.

saker att göra när det är för kallt och kroppen är för stel.



hemma spa.
kylan biter ute. den biter sönder huden och torkar ut håret.
håret lades i Marilyn inpackning. ansiktet i en mask.
fötterna filades. bena rakades. kroppen smordes.
pricken på i:et blev att måla tånaglarna.
plus med detta är ju att det mjukar upp musklerna.




när det är för kallt för att gå ut då stannar man inne och värmer sig med whiskeyprovning med P.
toppa det med mörkchoklad så är du hemma.
resultat: lite rökig whiskey smakar bäst.

nu har kroppen blivit lite mjukare och kylan är lite mildare.
då tar man sig en söndag med någon liten i sin närhet, eller drar iväg med en polare ut för pulkabacken.

jag tog en promenad till mina föräldrar och lånade bilen.
kirrade en pulka och åkte till Matilda.
hon kan åka pulka hon.
så att hon får skrubbsår på kinden och mina skor går sönder!





jag var även hemma hos trollet i fredags.
finaste tjejen i stan.







om jag vore i en större stad idag. ja då skulle jag gå ut och dansa inatt.
så sjukt sugen på att dansa mig svett och inte tänka.
men nu är jag i en mindre stad.


e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh så mysigt med hemmaspa och mys med Millan!! Min träningsvärk börjar så sakteliga försvinna, men det ska bli väldans gött med massagen imorn - som jag ska njuta! :o)

Pöss på dig

2010-01-11 @ 00:45:12
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0