into the future.

jag fyller 26 sköna år om 2 veckor.

när jag tittar tillbaka på de senaste åren ser jag att jag hunnit med detta:

infriat min dröm om att bo på Söder i Stockholm
varit fotografassistent
utbildat mig och jobbar som fotograf
solat (och förmodligen skadat min hud) och härjat på diverse utlandsresor med pojkvän/tjejkompisar
pluggat på Malta
kommit in på en master utbildning i fashion photography (dock var den CRAP)
pluggat i Florens
kört en säsong som fotograf på Cypern
varit sambo i Hamburg
fått hjärtat krossat några gånger och alltid hittat alla bitar igen och kommit tillbaka
snart avklarat sjuksköterskeutbildningen
jobbat en sommar på Åland
hittat mitt livskärlek
haft praktik på akuten i USA, Washington DC

listan kommer göras mycket längre!
åh jag är så taggad för min framtid.
min hjärna spinner på planer hela tiden.
de spretar åt olika håll och det gillar jag för då har jag val möjligheter om jag inser att det ena inte passar mig.
dock löper de flesta grenarna i min skalle till samma topp.

jag vill NU.
jag vill vara klar med grunden. jag vill ha jobbat några år och springa vidare!


vem vet hur det slutar.
kanske hamnar jag på ett ställe utan att löpa vidare till nästa.
för vem vet kanske trivs man så himla bra att man vill vara där.


men just nu spirar min kropp av möjligheter och idéer.

det spelar egentligen ingen roll hur det blir. bara jag känner som nu där jag hamnar.



shit pommes frittes... jag har valt yrket med TUUUSEN möjligheter.
wiihuuuu!!!



e.


Kommentarer
Postat av: p.

vilken tur jag har att du har TUUUUSEN möjligheter så kan jag leva på dig så länge eftersom jag har typ max en halv! ;) Puss min älskling!

2010-02-01 @ 00:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0