hur man skaffar en gran i USA.

igår var jag varit duktig.

hade redan skrivit ut mina CV:n men hittade något jag ville tillägga.
tog faktiskt bussen upp till Uni och ändrade det och skrev ut.
sedan begav jag mig till CSK och frågade på några avdelningar efter lite chefer.
det blir man svett av.

vi får väl se hur det går.
ett möte inbokat nästa vecka relaterat till det.

först till kvarn får mig!
i dessa tider vågar jag inte vänta.
många har till och med redan tillsatt tjänster för sommaren, då de söta systrarna som blir klara NU efter jul roffar åt sig mycket.

men nu finns mitt CV hos några i alla fall.

sen ska jag ju bli klar sjuksköterska också.
det var den lilla haken också.

vad gör man OM man INTE blir det... man söker ju liksom inte undersköterskejobb samtidigt som man söker syrra????


under gårdsgskvällen kickboxades jag och ida mot varandra under div 1s träning på KMTi.
gött att starta kroppen igen.

efter det landade vi med henke och P i biosalongen och njöt av Avatar.
jag är inget big fan av sience fiction/fantasy. men detta var en av de bästa filmer jag sett
dessutom var den viktig med en baktanke åt regnskogen och krig som härjar i världen.

 

jag kom hem från USA lagom till jul.
hann inte med så mycket pynt och advent som vanligt.
men jag pyntade och adventade lite i USA.
där firas inte advent som här, men man skaffar gran i början av december, efter thanskgiving.
så här kommer den amerikanska granjakten!

steg 1: åka till ett granfält med odlade granar och hitta granen med stort G
(vi var uppe i Fredrick hos Daves föräldrar så hans pappa var med)

steg 2: välj din skönhet med en handske i toppen.

 

steg 3: såga/hugg... ja gör vad du kan för att få ner den. en bra idé då man får en "färsk" gran som troligen håller längre.

steg 4: släpa den till bilen och få hem den.

steg 5: KLÄ DEN!

å vips har man en underbar gran!

 

e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vad fint det blev! Att även stjärnan lyste på toppen var ju verkligen pricken över i:t.. =)

Vad fina Linda och Dave var på nästsista bilden, våra godingar!! Sakna!?? JAAA! ,(

Pöss

2010-01-08 @ 13:27:37
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: p.

Fast våran julgran var snäppet värre faktiskt, men sånna där ljus får vi allt skaffa nästa år! Pöss

2010-01-08 @ 15:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0