att fylla år.


efter att ha dragit pulkan med glaskfalskor till sopsatationen satte jag mig på balkongen och njööööt av
LEDIGT
SOLEN
AVOCADO med kikkomansoja




önskar mig bara en skidbacke också.


att fylla år.
man får ha fest. man får paket. alla vänner kommer.
man får bju på göttit tilltögg.

igår var de kalas i huset och för att krydda det annars ganka tråkiga februari så var klädkoden kavaj vilket innebär knälång klänning för tjejer.
typ cocktailklänning.
på det hade jag bjudit ganska många och vi blev ca 20 pers.
så festen kändes plötsligt som en stor tillställning, som om jag fyllde 30 eller nåt.


men man behöver ju inte fylla jämnt för att ha stora fester.


så kom det roliga som jag helst gör ensam utan att alla stirrar på en.



nästa år kommer ni bli välkomnade till fest av denna.
en assnygg dörrmatta jag fick av Ida och Malin, fick även matchande burkar till spaghetti och sötsaker.

de flesta i klassen som kom till festen hade hittat på att ge mig ett presentkort till en önskad wokpanna OCH bidrag till en SUSHI kurs på Happy Kitchen.... HUR KUL? JÄTTE!!! ojoj.

mina darlings med manligt sällskap gav mig presentkort på Make Up Store.
så nu ska även jag bli en sucker hos dem.
gillar deras produkter men de är så dyra.
dock går det nog på ett ut med billigare så deras produkter är dryga.
ialf en sminkkurs och lite produkter blir det vid tillfälle!



så när vi äntligen fått folk att hitta någonstans att sitta var det dags för lagindelningen.



två av de fyra lagen när vi körde tipspromenad på datorn.

medan varje lag körde denna tävling var resten utanför vardagsrummet.
vilket tydligen blev köket.
utan att tända en lampa. där stod alla i mörkret.



min blixt lös upp dom för en millisekund.
men tydligen hade de trevligt där med.



men ännu trevligare blev de när dessa kom fram!








vad tittar alla på tro? alla utom Anna.



kanske jag som ramlar in med dessa?
mycket troligt.
jag bjussa även på wasabilaxrullar, sushi, chevrevalnöthonungsrullar, ädelostmellantortillabröd som stektes, salami med oliv och ostabet med vindruva samt en välkomstdrink bestående av böbbel och en gubbe!

å så lite chirre såklart!





sedan blev klockan mycket, vi satte på oss hatten och tog en sväng till Tempel.



tack till alla som skottade sig fram och kom igår!
tack för presenterna men mest tack för att vi kirrade en jädra sköj kväll!

vi hade flera anledningar till att fira.
och fler kommer det bli!


e.




Kommentarer
Postat av: Ida

Tack själv darling!! Det var jädrans trevligt.. ;) Och mumsigt och gött å vinna tävlingen..å roligt m.m.

Fasen vad gott det såg ut med avokadon, måste prova!!

Pöss på rej!!

2010-02-21 @ 17:55:46
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Anna Ileby

Attans att man bor så långt bort!



Måste ställa om hjärnan när man läser din blogg, så mycket värmländksa och slang att jag känner mig riktigt gammal som knappt hänger med ;)

2010-02-21 @ 20:43:21
URL: http://annaritar.blogspot.com
Postat av: Hagman

En riktigt trevlig kväll var det! Trots en uschlig tredjeplats och den där jädrans Toys & Flavours..! Och första tipspromenaden jag har gjort utan att gå en meter, det är min melodi det =)

Tack för en fin kväll!

2010-02-22 @ 12:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0