en dramatisk smörgåstårta.


som sagt.
fylla år blir jag ALDRIG för gammal för.
frukost på sängen.
tulpaner och paket.
jag gjorde en himlans god italiensk smörgåstårta.
egentligen ville jag göra en med fisk/skaldjur.
men syrrans kille tål inte fisk.
min kille tål inte mjölkprotein.
så jag valde att göra en sort fast byta ut min killes mjölkprodukter bara.
ALLT för att ALLA skulle kunna äta.



åh vad gott det var!!!

tills det framkom att oliver tålde minsann inte syrrans kille heller.
ena lagret bestod av en olivkräm.
ja men skrapa bort det bara då.
då fann vi ju äppelstrimlorna som låg där. det tålde han inte heller.

men sen åt vi.
smask smask.

så frågade min syster om det var någon typ ädelost i?
näää det enda är väl pesto kanske?


VAD SA DU????
(både syrran och killen är nötallergiker)
jag mitt spån tänkte inte på den lilla detaljen om pinjenötter i peston.

kände mig som stans sämsta värdinna.
nu skulle de inte bli mätta och kanske skulle jag döda dem.
herrejösses.


men ingen reaktion kom.
å må den inte komma.
tänk om den kommer när dom sover???

nötallergi brukar dock slå till direkt.

gah.

annars fick jag fina paket.
presentkort och bidrag till mitt cykelköp till våren.
av P ska jag få parfym. vi ska välja ut en ihop och käka lunch på stan så fort skolan lugnat sig lite.
jag fick även en iPod shuffle.
det var en bonuspresent från syrran och allergikillen.
GALET BRA!


men bäst var att ha alla här och att ingen dog.
än så länge.
lite nervös är jag.


nu laddar jag för tentavecka och födelsedagsfest nästa helg!
fint att dela upp på två dagar... så har man ännu mer att se fram emot!




å så de gär fiiiiiina raggsockorna mamma gjort!



EN STOR OCH VARM TANKE SÄNDS TILL ANNA och HENNES FAMILJ.
GUSTAV HÄMTADES AV ÄNGLARNA IDAG.

var glad för alla år ni får!

e.


Kommentarer
Postat av: Hagman

Haha, så klockrent! Allt ska alltid gå fel med allergiker, man tycker ju att man verkligen har tänkt efter men icke. Fina presenter hörru!

2010-02-14 @ 23:54:48
Postat av: Ida

Men gud såå duktig mamsen är då...vad fina sockorna var!! Jag vill också ha.. ;) Och alla blommorna...gud så nice!!

Jag vill också ha smörgåstårta, jag tål allt och den verkade såå god!!

Pöss

2010-02-17 @ 00:50:12
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0