katastrof.



helgen är kommen och så min stundande födelsedag.
älskert.
men det har varit bättre om jag inte haft två tentor nästa vecka.
men som jag sagt tidigare firas den med buller och bång nästa helg istället, när allt är avklarat!

påvägen till att få dessa tentor avklarade har det varit föreläsningar 8-17 i princip varje dag.
vi har 3 "hel" dagar för egna studier inför de 3 tentorna.
JA det är korvstoppning på HÖGNIVÅ.

igår att vi Katastrofmedicintenta.
en praktisk del och en teoretisk.



typ så här kände jag mig och tänkte som jag ser ut...
WTF????
det gick nog bra. men varför hade vi den?

(å ja jag gör till mig med ögonen på den bilden)



så här kan man se ut när man ligger i vakuummadrass.
på katastrofövning.

nu vet jag vilka döda jag får flytta om det ligger 70 döda någonstans.
det kan ju vara bra att veta.... ehh ?

hur som helst är den klar och två kvar till veckan.
lämnar det för nu och tar en kvälls helg med P.


en nygammal maträtt gjordes  hörom dagen, något jag aldrig gjort själv, men inte är någon "ny" rätt.
gulaschsöppe!



1 gul lök 
4 potatisar 
1 paprika 
1 msk olja
500 g köttfärs
6 dl vatten
1 köttbuljongtärning
500 g krossade tomater 
2 tsk kummin 
lite chilipeppar
salt och peppar

toppa det med cremefraiche och servera vitlöksbröd till!
jemjem.



e.


(bilder på vacuummadrassen från Tomas)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0