att vara en envis sort.



jag är stans sämsta tålamod.
när jag vill något. jag då vill jag ha det NU.
detta har både hjälpt mig och stjälpt mig i många lägen.
det hjälper mig genom en GRYM envishet.
vill jag så gör jag det.
det bara måste gå.
i vissa lägen tar tålamodet över envisheten och jag orkar inte vänta längre.
i vissa lägen borde jag ha haft lite mer is i magen och inväntat.
dock GER JAG ALDRIG upp.
även om jag inte orkat invänta vissa saker så har jag inte struntat i det, bara hittat andra lösningar.
som i efter hand kanske gjort att saker och ting tar ännu längre tid.
men då har jag i alla fall sluppit stå och stampa på ett ställe.

bara det här med att jag rakade av mig håret var ett tecken på när jag VILL något.
frisörerna jag ringde hade inge tid följande dag.
då orkade jag inte vänta längre.
i detta fall hjälpte det mig.
jag blev super nöjd och gratis var det dessutom.



jag har alltid stora MÅL bakom mina mindre.
drömmar skulle vissa kalla dem kanske. men jag ser dem som mål.
för drömmar kan inte alltid uppfyllas, men det kan MÅL.
senaste veckorna har ett nytt sådant MÅL stolpat upp framför mig.

jag vet dock inte huruvida hållbart detta MÅL är.
om det kan ändras på vägen.
men just nu är det det enda jag kan tänka på och det är DIT jag vill NU.
tålamodet tryter just nu då jag inser att det kommer ta TID.
men då får det väl ta tid.

tänk att jag har hittat ÄNNU ETT sådant STORT MÅL.
trodde fotografgrejen var mitt enda.
nu har jag TVÅ.


det positiva med detta nya är att det peppar mig till att plugga.
dock drar det ner mig ibland då det är ENORMT mycket kvar att just.. plugga.
för att nå det.




jag vill. jag kan.
och jag kommer göra det.


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0