rör inte vår gran!

med stor försiktighet klädde vi granen.
det blev ju bra.
men uj vad det rasa barr.
så nu är det do not touch.
men fin är den.

den 23e är dagen då enl min tradition granen ska kläs och skinkan ska smakas av ljummen på julknäcke.
då börjar julen.
i år jobbar jag kväll just den kvällen.
så vi gjorde allt det där idag.
mycket jul idag har jag känt.
kan bero på julmusik maratonet jag kör.
fortfarande går de varma, låtarna.


årets första skinka.
det godaste, just årets första.
just på julbordet kan det kvitta.
men nu. åh.

nästa år om tid finns ska jag ge mig på att koka själv.
denna var jättegod.
men man missar doften, man missar det rykande varma mot smöret på knäcket.
varm var den från giljeringen.
men inte rykande.



innan hela granen kommer så får ni några glimtar närmare i den.



glaskulor lyser fint med belysningen bakom.



så länge jag kan minnas har dessa varit mina bästa vänner i granen.
de är en tumnagel stora, typ, och gömmer sig längst in vid stammen där uppe på höjden.
julens vänner.



de allra finaste kulorna....



... kommer från NYC och finns bara i två stycken.
de får sitta högst upp.
älskar dom.

de glittrar så fint och de är så sköra.

..............


taaaadaaaa!



jag är kluven till glitter varje år.
lite tacky tycker jag att det är. speciellt de där lagom breda glittren.
nä. min gran barrar, men den ska inte vara tacky.
no glitter.

eftersom min jobbhelg börjar imorgon och julen krockar med den så har jag endel att stå i närmsta dagarna, då vet man aldrig när nästa blogg blir så jag säger...



nästa inlägg, när det än blir, ja då har jag fått mitt nya objektiv.
Canon 10-22 mm.
det ligger på ICA NUUU! men posten stänger 20. affären 23.
det är surt.
ringde tom dit och frågade om jag inte kunde få komma och hämta det.
men icke.

så snart jag hämtat det ska det provas och ni får givetvis resultatet.

e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0