trevlig ände.



idag tvättar vi.
då går man i den här korridoren.
mina nya kärlek fick följa med och tvätta.

Canon Eos 7D.
du och jag.
å så plötten... min gamla kamera.
den är så liten i jämförelse.
den har gett mig massor.
i 6 härliga år har den stått vid min sida.



nu börjar en ny era.
med 18 megapixlar och 19 fokuspunkter för att bara smaka på början.
dubbla DIGIC 4-processorer, det innebär bland annat att kameran erbjuder en högsta seriebildtagningshastighet i högsta upplösning på 8 bilder per sekund.

jag fick den för strax under 12 000 kr istället för ca 15 000 kr.
från photo-palme.de.

jag kunde inte ladda upp bilder här som normalt.
för att de blir så sjukt mycket större.

jag är lycklig.
jag nästan älskar den trevliga killen på svenska posten som hjälpte mig tracka mitt paket som verkat kommit vilse.
DHL sa att det inte gick att leverera.
svenska-posten killen gav mig ett nytt nummer och en adress att hämta pjäsen på.

det finns så himla mycket trevligt folk i andra änden av lurar.

jobbet som sjuksköterska innehåller en HEL HÖG samtal hit och dit. idag höll jag på att få spatt på Säffle Kommun då jag aldrig kom till rätt person.
hit och dit.
när jag väl kom rätt räddade distriktsköterskan på vårdcentralen mitt mission och var hemskt trevlig.
du gjorde min dag sa jag och kunde efter det gå hem med vetskapen att jag slutfört mitt jobb på ett bra sätt.


så svenska-posten killen och vårdcentralensköterskan,
ros till er idag!


e.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh fin bild! Vi har också skaffat en digitalkamera, men intå sådär fin! En canon 500 någonting....bra är den iallafall.

Hade varit hemskt roligt att fota med dig igen!

2010-08-17 @ 22:37:53
URL: http://annaritar.blogspot.com
Postat av: Ida

Åh vad skönt att den har kommit fram darling!! =)

Spännande det ska bli å se alla fina bilder du kommer ta med den...typ i Bua kanske.. ;)

Pöss

2010-08-18 @ 00:46:33
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: sköntattslippavarasocialtantpåetttag

Säffle kommun är ett kapitel för sig!

Nice med ny kamera tillslut!

2010-08-18 @ 10:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0