hormoner på språng.


är det för att röda veckan ska ta fart jag känner mig såhär idag?

det började med att jag absolut inte kunde sova när P åkt hemifrån efter klockan 6 imorse.
jag var livrädd för vad stod bakom varje hörn i lägenheten.
satte mig i täcket och kollade lite webb tv.
fortsatte med en varm dusch för att hålla mig vaken tills Lövet kom.
vi körde snabb plugg. vi kan liksom inte göra så mycket mer än att invänta onsdagens handledning.
hur som helst.
vid ett gick jag till vårdcentralen och uträttade lite ärenden.
efter det brakade jag.
humöret rasade ner i fötterna och jag ville grina.
gick ett varv på stan i min mysdress för att införskaffa diverse nödvändigheter.
ville bara sätta mig en vrå.
väl hemma kollade jag på ett avsnitt av Svenska Hjärtan.
inte direkt en upplyftande serie.

så blev jag rädd igen. fast en helt annan rädsla än imorse.
det är så dumt att vara rädd. när man har det bästa.
men ibland blir jag så rädd.
rädd för att hamna i det hopplösa mitt-hjärta-går-sönder-stadiet.
att hamna där igen.
att känna att nej jag överlever inte.
förlora det finaste man har.
han som jag älskar så det gör ont ut i fingertopparna och kittlar i öronen.
det är så dumt att vara rädd. men jag försöker att inte vara det. jag njuter mesta dels av det jag har äran att få ta del av.
det är bara ibland jag yttrar det. för att ventilera.
som nu.
vill bara skriva av mig det.
så kanske rädslan kan försvinna.
jag är bara rädd för att jag är så kär.
kär i han.
rädd att hans kärlek skulle ta slut.
rädd att han skulle bli påkörd.
rädd att han inte skulle vara där när jag kommer hem.
rädd att få sova i en kall säng.
rädd att behöva äta mat själv.
rädd att han skulle tröttna.
rädd att han skulle vända och bli någon som han aldrig varit. som en annan blev en gång.
rädd att inte få ha hans varma hand på ryggen.
rädd att inte få titta på när han sover.
rädd att inte på lukta i hans nacke.
älskar dig.





åh det är skönt att bara få ur sig.
hormonsvajj????






9 dagar kvar.
nu ska jag börja packa.. då jag kan tro att slutet av veckan blir hektisk.
e.

Kommentarer
Postat av: Ida

Gumman då.. Inte behöver du vara rädd.. Det märks att han gillar dig precis lika mycket som gillar honom! :) <3

2009-11-16 @ 17:46:22
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Ida

Gumman då.. Inte behöver du vara rädd.. Det märks att han gillar dig precis lika mycket som du gillar honom! :) <3

2009-11-16 @ 17:46:40
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: p.

JAG ÄLSKAR DIG MIN ÄNGEL!

Jag finns här när du kommer tillbaka och alltid därefter också. ALLTID!!! PUSS

2009-11-16 @ 19:12:43
Postat av: robban.



du har beskrivit min senaste vecka.

x

2009-11-17 @ 10:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0