glöggeri.


det doftar pepparkaka i hela lägenheten.
jag har bakat minipepparkaksmuffins.
ikväll ska jag toppa dom med en god ädelostcreme.
fint som snus till glöggen ikväll.

tidigt med glögg?
kanske. men jag åker ju snart och vill hinna glöggmysa lite är hemma.
så bjöd över några vänner för glögg och idolkväll.

blev helt till mig av denna juldoft.
så jag började till och med spela julmusik.
jag är en riktig julsucker.
älskert.

så julshopping i New York känns inte fel.
inte heller i Washington.
för att sen åka hem och landa precis till den svenska julen.


nedan ser ni vår nyinköpta glöggkanna med tapp. gillade tappen så mycket att jag struntande i att det står glögg på. är lite trött på alla dessa skålar som det står chips, godis, dipp, popcorn m.m på.
men denna var ju så fin med sin lilla tapp. å när det står glögg blir man bara glad.
även mina varma pepparkaksmuffins fick vara med på bilden. dock utan topping. den kommer senare.



12 dagar kvar.

e.

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Nej! Inte tidigt med glögg! ;o)

Ser super mysigt ut!

Få se om jag har fattat rätt... Du ska till USA på praktik?? Hoppas man får se lite julekort därifrån. Jag kan tänka mig att de har lite mer belysning där runt jul ;o) Kram!

2009-11-13 @ 15:26:36
URL: http://lini07.blogg.se/
Postat av: Ida

Detvar supergott och jättemysigt ikväll.. =) Synd att jag inte kunde vara med lite längre bara...

puss

2009-11-14 @ 06:15:16
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0